/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forskønnelse af Volvo S40 1997
Fra : Oldboston
Vist : 796 gange
100 point
Dato : 06-04-09 16:41

Min Volvo S40 fra 1997 er rimeligt godt vedligeholdt, men indvendig begynder den at visne lidt. Sæderne er nussede og gulvet foran forsæderne er flosset og med store huller. Det er en ikke-ryger bil, men "duften af ny bil" er forlængst forsvundet.

Nu skal jeg have repareret en lakskade, og så tænkte jeg: Hvorfor ikke også pynte lidt på det indvendige. Måske bare nyt betræk på gulvet foran forsæderne, men måske også nye sædebetræk, foran og bagi. Måske også ny beklædning i bagagerummet. Er der nogen, der har prøvet at give deres bil lidt indvendig forskønnelse på denne måde? Hvem kan udføre det, og hvad koster det mon.
Jeg ville være glad for lig info og et par priseksempler.

Jeg har så også set, at man kan sende sig bil til vask indvendig og udvendig. Hedder det en synsvask? Man kan få oppoleret lakken. Mon man også kan købe en spray med duft af ny bil? Når man nu gerne vil spare de 250.000 til en ny bil, så kunne det måske være sjovt at bruge 10 eller 20.000 på at vedligeholde den gamle.¨

PÅ forhånd tak til dem, der har lyst at svare. Venlig hilsen, Oldboston

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-04-09 16:49

Du kunne sagt hvor du bor så vi ikke finder firmaer i en anden kant af landet en der du bor.
alimak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 16:52

Du skal lige have en mekaniker/pladesmed til at vurdere bilens tilstand først.
En "synsvask" er en undervognsvask og motorvask.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 06-04-09 18:17

Der findes virksomheder i Polen, der er specialiserede i fornyelse af interiør.
Der er stadig en del sparet i forhold til vort afgiftsplagede lille land, men en specifik pris kan jeg ikke lige sætte på. Prøv f.eks. at kigge lidt under www.rainer.dk de kan formidle kontakten m.m.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 100 point
Dato : 06-04-09 21:57

Til lykke med den herlige Volvo S40 fra 1997

Vi havde en fra samme årgang, som nu er skiftet til en ældrevenlig SCENIC med glastag osv.Men jeg savner den flottere Volvo. Men............. hvordan i alverden får du ødelagt en bil sådan indvendig? Vores var som ny indvendig, selvom den blev brugt hver dag. Hm...........

Held og lykke med skønhedsoperationen.

Mange hilsner
Ingelein.

Ps. Det var også den første bil, som vi ikke ofrede sædeovertræk på, fordi den har de smukkeste plyssæder, som ikke er til at slide op ??????

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 06-04-09 22:10

Tak for svarene foreløbig.

Til Alimak: Du har ret, men jeg bor på en lille ø, så når jeg skal have lavet den slags ting, er jeg nødt til at køre til Sjælland (Københavnsområdet) eller Vestsjælland. en jeg kommer de steder engang imellem, så det er ikke noget problem.

Til Ingelein: Det var især gulvene foran forsædet, der blev slidt igennem hurtigt. Måske er det synd med den påtænkte operation, men gulvene er jeg i alt fald nødt til at gøre noget ved, for der er huller i betrækket. Hvordan jeg har båret mig ad? Jeg tror, jeg var så tosset ikke at lægge beskyttende måtter i bunden de første par somre, fordi betrækket så så pænt ud. Men pludselig var der hul igennem.

Eyvind: Ja, jeg taler med en mekaniker om det, for jeg er igang med en mindre lakreperation efter rust, der er slebet væk.

Cortina: Jeg ved ikke noget om de polske værksteder, men jeg vil undersøge dit link, tak for det.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 07-04-09 09:06

Din bil kan sagtens blive ’næsten’ som ny igen,
kan /vil du selv gøre arbejdet,.. kan det naturligvis gøres langt billigere,
hos en autoophugger kan du finde alt,.. fra ”nye” pæne bundmåtter,
til sæder (betrækket kan udskiftes)
du kan købe en komplet ’læderstue’ (sæder, døre / sidebeklædning, mm.) fra ca. 5000 kr.

kender du en mekaniker,.. kan du aftale en pris med ham,

alternativt kan du forhøre dig hos Tidycar, (har afd. over hele landet,
de fleste forhandlere, kører deres biler ’gennem’ Tidycar, inden salg,
moderne ”tæpperensemaskiner” er utrolig effektive, og efterlader sæder, måtter, mm. som nye.
med en efterfølgende beskyttende imprægnering, dufter bilen ’som ny’ igen.
http://www.tidycar.dk/Default.aspx?ID=4

har du plads,.. kan du importere en hel reservedelsbil (Tysk / Svensk)
for nogle få tusinde,.. der er som regel meget mere luksus udstyr.
http://www.bmwe30.dk/import/importvejledning.htm

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 07-04-09 18:23

For god ordens skyld skal jeg lige påpege, at jeg ingen erfaring har med polske værksteder andet, end hvad jeg har læst mig til på nettet. Jeg har set en Trabant udstyret med lys læderkabine i Polen, men da mit polske er yderst begrænset, kunne jeg ikke spørge til pris etc.
Det siges, at de er begyndt, at benytte danske mekanikere på deres værksteder, men det er ikke noget jeg ved med bestemthed. Ville kun påpege muligheden.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 22-04-09 05:04

Tak for svaret ingelein. Du fik mig til at tænke om igen, og ved nærmere eftertanke, tror jeg, at indtrækket kan blive pænt igen ved hjælp af en ordentlig gang knofedt. Værst er gulvet foran, fordi tæppet blev slidt igennem hurtigt. Men jeg er opmærksom på, at jeg kan få leveret nogle bedre løse underlag end dem fra Aldi eller Netto, f. eks. nogle fra Volvo, der passer i størrelsen og ligger mere fast. Så det var rigtig godt at høre dit synspunkt. Måske kan man også få bilen til at dufte som ny bil. Ved du noget om det?