/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Helle Thorning Rasmussen
Fra : henrikkrebs
Vist : 724 gange
100 point
Dato : 06-04-09 16:04

Er det rigtigt at Helle Thorning-Schmidt planlægger at skifte efternavn til Rasmussen for at forbedre sine chancer?

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 06-04-09 16:12

ja,det har jeg også hørt, LOL

hun kunne være syg nok til at finde på det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 16:13

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-04-09 16:18

Det behøver hun da ikke - når først Lars uLøkke Rasmussen har afskaffet/nedprioriteret/privatisret velfærdsstaten og fået indført den minimal stat hans forgænger så brændende ønsker, så falder folket nok til "patten" og finder ud af, hvad der tjener dem bedst - skattestop eller ej

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-09 16:52

Efterhånden som det går op for folk, at enhver ny Rasmussen er ringere end forgængeren, bliver det umuligt at blive valgt til noget med det efternavn, så hun skal nok vinde som Thorning.

Men med den nuværende Rasmussen får det gamle ordsprog, man skal ikke tale om løkken i hængt mands hus, en helt ny betydning, måske må man slet ikke sige det for PET, det kunne opfattes som en trussel

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-04-09 17:16

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 06-04-09 17:52

kun en tåbe frygter ikke socialdemokratiet

havde det så bare været frank jensen der vandt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-09 17:56

Citat
kun en tåbe frygter ikke socialdemokratiet

Problemet er at dem er der flest af i DK - Indtil de kommer til magten - så stopper det af sig selv

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-04-09 18:36

Jeg har hørt at hun vil spille på de udenrigspolitiske tråde, for at udstille forskellen mellem VK-regeringen & DF. Vil hun tage navnforandring til Barra Muhammed og fremover kun vise sig i niqab.

Det forlyder også at det var krav nr. 7-9 fra Tyrkerne for at Anders Fogh Rasmussen kunne blive NATO-generalsekretær. Men det er ikke bekræftet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 06-04-09 19:25

Til forskel fra Løkke har hun solid international erfaring og kontakter. ULøkke har vist kun vist sine evner udenrigspolitisk ved at samle penge ind til Taleban og blive fotograferet med turban, burnus eller havd det nu hedder med en kalashnikov i hånden.

Mærkeæigt, ikke, at dengang var det en god borgerlig sag at støtte taleban, nu er det strafbart, og taleban har ikke ændret sig spor, forskellen er kun at nu er det ikke Sovjetunionen, der besætter deres land, men "the good guys", os altså

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 20:14

Helle diskuterer vist kun for diskussionens skyld og ikke for selve sagen. Det er kedeligt når man får den opfattelse af såkaldte toppolitikere.

Desværre har socialdemokratiske toppolitikere kæmpet mest for egen placering i hierakiet, og derved knust håbet for en god socialpolitik.

Kommentar
Fra : JørnRudolph

Dato : 06-04-09 21:13

Det passer 101%

For det er naturligvis navnet og ikke politikken man skal gå efter !

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-04-09 21:53

Helle - hvad nok de færreste ved - hed Rasmussen indtil 2001, hvor hun fraskrev sig navnet og antog Thorning-Schmidt efter forgæves - og efter familiens protester - havde ansøgt personregistrering.dk om at antage familienavnet Stavning, med forskellige stavemåder.

Herefter nedlagde familien Hansen, Jensen, Sørensen og Svendsen ligende forbud hvorved Thorning-Schmidt lod sig overtale mod en klækkelig betaling. Rasmussen - alstså stamfaderen var igår ikke villig til at lade Helle T.S. - som hun nu kalder sig - ind i flokken igen, da han sagde:

"Vi er og bliver en vindertype, så hvorfor lade tabertøsen få plads ved bordet"

En lidt hård udtalelse, men det skal måske lige tilføjes, at hun har forladt familiens jule- og påskefrokester i stang beruset tilstand med beskyldninger om utroskab og voldtægt de seneste 8 år...så hun er altså lidt af en Persona Non Grata når der skal hygges

Ziggy99

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 06-04-09 22:13

Nej Ziggy99 .. det var Pia Kærsmussen de kaldte tabertøsen, og det var stamfaderen Rasmussen d. 2. der var stang beruset til påskefrokosten - den var gal så sent som i går, da han ikke kunne kende forskel på ægtesengen med indhold (Marianne???) og trappen til under etagen, og derfor af vanvare kom til at kaste sig over trappen

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-04-09 22:21

Citat
Til forskel fra Løkke har hun solid international erfaring og kontakter

øøøhhhh Hvilke internationale kontakter og dermed erfaring har Helle????

Da det handler om at lede Danmark har LLR:

Indenrigs- og sundhedsminister fra 27. nov 2001 til 23. nov 2007
Finansminister fra 23. nov 2007
Statsminister fra 5. apr 2009

Helle har vist været partiformand for oppositionen i hele sin karriere ....eller

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 06-04-09 22:34

Hun har osse sidet i EU

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-04-09 22:36

Når man kommer fra slette kår løber følelserne tit over og hvis de kaldte Pia for tabertøs, så var det i hvert fald ikke når pedel Poul overhørte observationsklassen for han havde travlt med at lege Salman Rusthie under bordet og trøste ....ja Marianne, når hun gang på gang fik at vide at hun ikke var Statsminister....eller nogetsomhelst andet end fin dame med tastke

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-04-09 22:39

Citat
Hun har osse sidet i EU

Ja, hvilken gylden karriere....

Helle Thorning-Schmidt blev valgt til Europaparlamentet i 1999. Hun var blevet opstillet som nummer seks på den socialdemokratiske liste, og ved valget fik hun 22.890 stemmer. Det var 38 stemmer flere end MEP John Iversen og lige nok til, at hun kunne få det tredje og sidste socialdemokratiske mandat

Kommentar
Fra : Son-ny

Dato : 06-04-09 22:42

Hvis hun hedder Helle Thorning-Schmidt vil jeg IKKE stemme på hende!
Hedder hun Helle Thorning Rasmussen, ja så vil jeg gerne!

... Det gør jo en kæmpe forskel ...

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-04-09 22:43

Hov hov

Nu går det vel ikke hen og bliver seriøst. Der er intet der er så væsentligt at man ikke ka lave sjov med det

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 06-04-09 23:58

Jaja men jeg høre jo ingen sige at HT-S ikke ville være den bedste statsminister vi nogensinde har haft.

Så lad os blive enig om det... Alt snak efter det her indlæg vil jeg se som om man prøver at bagtale HT-S på en billig baggrund, hvor lav en person skal man være for at gøre det.

Godkendelse af svar
Fra : henrikkrebs

Dato : 12-04-09 15:54

Tak for svaret vagnr og jer andre.

Rart BÅDE at få et smil OG mulighed for at tale skidt om 'de andre'.

Vejret var nu bedre under Anker

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-04-09 16:34

Selv tak, Henrikkrebs.

Det er rigtigt, alt var bedre under Anker, han var enormt folkelog osv., det var egentlig kun økonomien der havde det skidt, men efterhånden som vi under Fogh og med Løkke som lille rorgænger er skredet i afgrunden på første klasse og med fuld fart betyder økonomien måske ikke så meget