/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvordan installers netkort ?
Fra : return
Vist : 783 gange
59 point
Dato : 06-04-09 13:10

hej

hvordan installere man et onboard netkort for at komme på internettet når man ikke har driver til det overhovedet har prøvet at installere xp nu to gange men det får man åbenbart ikke installeret drivewr til bundkortet af hvor finder man så dem man kan bruge

kan det passe mit onboard hedder

broadcom netxtreme BCM5782 gigabit ethernet controller?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-04-09 13:16

Driverne til netkortet ligger på den CD du har til dit motherboard.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 06-04-09 13:17

ja eller ud på producentens hjemmeside og downloade driveren og smide den via USBpen over på den anden maskine

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-04-09 14:19

har prøvet at downloade nogen foskellige driver til mit onboard netkort men ser ikke ud til der vil virke men hvad med alle de andre drivere der skal installeres for der skal vel installeres nogen til selve bundkortet for at få netkortet til at du eller hva ????

jump to downloads by category...
» Application
» BIOS
» Driver - Audio
» Driver - Chipset
» Driver - Graphics
» Driver - Keyboard, Mouse and Input Devices
» Driver - Modem
» Driver - Network
» Driver - Storage
» Firmware
» Operating System - Enhancements and QFEs
» Software - Multimedia
» Software - Security
» Software - Solutions
» Software - System Management
» Utility - Tools
hvilke af disse skal man installere og i hvilken række følge har som sagt en hp stationær som hedder d530

Kommentar
Fra : peque

Dato : 06-04-09 14:53

Start med at downloade Driver - Chipset og Driver - Network.
Dette gør at maskinen finder dit netkort og du kan derefter bruge internettet - derefter kan du downloade resten af driverne derefter direkte på maskinen!

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-04-09 15:06

peque>>

sidder lige og er vist lidt ikke nørd til dette her men lige nu bruger jeg AIDA et program der kan se hvad ens pc indeholder

og når man klikker under motherboards står der hewlett Packard 085Ch men hvordan finder jeg så driverne og chipset og gerne med et link til hvor man henter dem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 15:23

Jeg går ud fra at du har to computere.
1. Har den der er på internettet en brænder.
2. Kan den comp. med XP læse en CD

Så kan det gøres sådan:
Hente drivere på nettet hos HP og brænde det på en CD
Lægge den i XP maskinen og installere bundkort driveren som peque foreslår.

Jeg ville starte med denne:
...........................................................Driver - Chipset

Som du kan finde her:
http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_pagetype=s-001&h_client=S-A-R163-1&h_page=hpcom&submit.y=6&submit.x=4&lang=en&cc=us&h_lang=en&h_cc=us&h_query=085Ch&x=10&y=5

søg på eks. pavillon xxxx eller hvad din comp hedder

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-04-09 15:35

tror min com hedder D530C og mit bundkort er vist et hawlett packard 085Ch

og mit chip hvor der står motherboard chipset er et

intel springdale-G i865G men hvordan finder man dem hvis nogen kan så gerne med link

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 15:43

1. Har den der er på internettet en brænder.
2. Kan den comp. med XP læse en CD

http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_pagetype=s-001&h_client=S-A-R163-1&h_page=hpcom&submit.y=6&submit.x=4&lang=en&cc=us&h_lang=en&h_cc=us&h_query=085Ch&x=10&y=5

søg på eks. pavillon xxxx eller hvad din comp hedder

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-04-09 15:48

ja den kan sagtens læse xp og enda brænde cd du

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-04-09 16:02

hvad skriver man så der for på pc står der D530C

og under product står der DF367T#ABY

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 16:10

Men du skal her ind og finde driveren.
http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_pagetype=s-001&h_client=S-A-R163-1&h_page=hpcom&submit.y=6&submit.x=4&lang=en&cc=us&h_lang=en&h_cc=us&h_query=085Ch&x=10&y=5

Der er flere modeller som svarer til de tal du skriver...............det skal være helt præcis når du søger på drivere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 16:12
Kommentar
Fra : return

Dato : 06-04-09 16:27

yepper det er det men jeg kan ik finde ud af at finde det jeg skal bruge for at få den til at komme pånettet og alle de andre driver man skal bruge i det hele taget

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 16:30
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 59 point
Dato : 06-04-09 19:27

Du skal hente denne Chipset driver:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=12454&prodSeriesId=316720&prodNameId=316722&swEnvOID=1093&swLang=6&mode=2&taskId=135&swItem=PSG_I20521-104339

Og så denne netværksdriver:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=12454&prodSeriesId=316720&prodNameId=316722&swEnvOID=1093&swLang=6&mode=2&taskId=135&swItem=ir-68185-1

Og brænde dem ned på en CD (data CD)

Start din nye XP
Læg CD i og find først Chipset driveren og dobbeltklik på den
genstart
Find netværksdriveren på CD og dobbeltklik på den.

Nu skulle du kunne komme på nettet med den indbyggede neadapter (netkort)
genstart

Og så ind og hente resten af driverne.................hold øje med om du har XP home eller XP pro.

Hold dig fra bios opdate

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 19:28

Citat
Nu skulle du kunne komme på nettet med den indbyggede neadapter (netkort)
genstart

Forkert.....................

genstart
Nu skulle du kunne komme på nettet med den indbyggede neadapter (netkort)

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-04-09 20:01

det er en xp pro og prøver lige det du skriver og vender tilbage når jeg har prøvet det du skriver man skal gøre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 20:02

Ok - de to jeg henviser til er både til XP home og pro

Kommentar
Fra : return

Dato : 06-04-09 20:25

Eyvind vil da lige fortælle dig at mht chipset og driver til netkortet ja så må jeg tilstå at nu virker det som det skal tusinde tak for din store hjælp

men har lige et spørgsmål ang windows 7 også vil man kunne installere det og så bruge samme chipset og driverne til net kortet
eller skal man bruge nogle andre til det ????

atter engang stor tak for din hjælp

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 06-04-09 20:26

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-04-09 20:45

Super - og så kan du hente de resterende drivere til resten af det der er på bundkortet.
Læg mærke til at der er lidt flere muligheder.

Citat
men har lige et spørgsmål ang windows 7 også vil man kunne installere det og så bruge samme chipset og driverne til net kortet
eller skal man bruge nogle andre til det ????

Jeg bruger Vista drivere til win7 og det går nogenlunde.