/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Kan man lave et billede ???
Fra : bonito
Vist : 728 gange
200 point
Dato : 05-04-09 21:42

Hej.
Jeg var til fødselsdag i går - en af mine venner skulle tage et par billeder med mit digi-cam, men han fik skruet på knapperne, så det blev en filmstump i stedet for et billede.
Mit spørgsmål er: Kan jeg lave et stillbillede fra filmstumpen om til et "rigtigt" billede - og HVIS ja, hvordan gør jeg ?
Der er en masse rigtig gode sekvenser i den filmstump, som varer omkring 35 sek. - men hvilke programmer skal jeg bruge til at kunne få et par billeder, som er printbare ???
På forhånd tak.
Bonito

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-04-09 21:49

afspil videoen,
stop ved det motiv du vil printe ud,
tag et screen print med
http://www.gadwin.com/printscreen/

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 05-04-09 21:53

efterfølgende kan du klippe / tilpasse billedet i et billedbehandlingsprogram
http://www.pcworld.dk/art/7946?a=block&i=74

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-04-09 22:06

Windows Movie Maker benytter jeg ofte til at udvælge egnede billeder fra et videoklip

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 22:20

Jeg bruger denne en gang imellem
Free Video to JPG Converter
Størrelsen på billederne kommer an på videoens opløsning
http://www.dvdvideosoft.com/guides/dvd/make-video-snapshots.htm
Der er mange gode gratis programmer derinde.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-04-09 22:22

og kvaliteten af videoen

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 05-04-09 22:45

Som Otnob bruger jeg Windows movie maker til at afspille filmen, der er en lille knap man kan klikke på, så stopper filmen og man kan gemme et billede, forsætte filmen og tage nyt billede, nemt ikke? Og movie maker har du allerede (hvis du har en XP)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 22:46

Hvis du har det gratis billed program IrfanView, så kan du indstille den til at tage en hel række af billder, mens filmen afspilles, hver 10. sekund for eksempel eller hver 20.

Godkendelse af svar
Fra : bonito

Dato : 05-04-09 23:37

Tak for svaret o.v.n.. - jeg giver også lidt point til et par andre, som kom med god hjælp - tusind tak skal i have alle sammen - jeg er i fuld gang med at lave gode billeder - uret er ved at vise sengetid - men jeg fortsætter i morgen - godnat og TAK

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-04-09 23:46

Selv tak, godt du fandt en metode til at få still billeder