/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
El hæftepistol til hegn...
Fra : bimbobo2
Vist : 3856 gange
50 point
Dato : 05-04-09 16:49

Hej,
da vi har fået en lille hvalpe, er vi nødt til at indhegne vores have.
Afhængigt af den type stolpe og hegn vi bruger, kan man benytte sig af en E-Hæftepistol
til at fastgøre hegnet til stolpene?
Hvor stort skal hefteklammer være i mm for en hegn af denne type
http://www.jimahegn.dk/sort-traadhegn-120x25mtr-p-707.html

På forhånd tak

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-04-09 17:06

Hæfteklammer er for tynde til den slags brug da de ruster for hurtigt op.

Brug de på siden anbefalede kramper 2,0 x 20 mm, de smutter ind med et par slag med en hammer.

Husk skråstiver ved enderne samt havelåger og evt. i hjørnerne, ellers bliver det aldrig strammet pænt op.

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 05-04-09 19:54

Tak for svaret..

kan det virkelig passe, at det skal være lige som anbefalet.. klammerne er måske lige så stærke, men de skal ikke holde til en flock elefanter? er der andre "løsninger"?
Kan disse kramper "skydes" med et eller andet værktøj?
Hvis nej, hvordan kan man banke dem 1 efter 1, i stolperne når de er "plantet" i jorden?
Det lyder meget "besværligt" uden at "genere" den måde stolperne sidder på.
Jeg har en 600m2 have til at gøre godt med.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-04-09 20:13

Det har man gjort i 2000 år, også med store søm, så hvorfor ikke nu

Jeg troede lige Du tænkte på almindelige hæfteklammer der jo kan blive lange, men også brede samtidig.
Er det disse Du tænker på ?
http://www.nettobyg.dk/shop/tjep-90-25-mm-118029p.html

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-04-09 04:22
Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 06-04-09 16:13

Tak for begge svar...
Harald Nyborgs løsning havde jeg tænkt på, hvis det er godt nok og det var det jeg mente i starten.. men også luffeAs var brugbart, men hvilken "pistol" bruger man så til disse stifter på linket
http://www.nettobyg.dk/shop/tjep-90-25-mm-118029p.html

Mvh

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 25 point
Dato : 07-04-09 05:51
Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 07-04-09 15:58

Tak for svaret rotw.