/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Mirai tv importør..?
Fra : vedikkealt
Vist : 1470 gange
100 point
Dato : 02-04-09 20:31

Hej med jer kloge mennesker...

Jeg har på de sædvanlige søgesider ledt efter Importøren, der importerer Mirai tv til Danmark.

Er der mon hjælp at hente her..?

Hilsen fra vedikkealt

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 02-04-09 20:45
Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-04-09 20:53

TAK granner01

Efter at have set på de link ser jeg, at mirai regner en fjernbetjening som tilbehør...æhhh ikke forstået...i min hjerne er TV og fjernbetjening ET, da det ene IKKE virker uden det andet...!!!!!

Så når en fjernbetjening regnes som tilbehør er der kun et halvt års garanti...duer IKKE...

Hilsen vedikkealt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-09 21:42

Så må deres fjernsyn have en hulens masse knapper indbygget i fjernsynet, så skal man indstille TV'et fra knapper på selve fjernsynet. Og det hænger ikke sammen i mit hoved.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-09 21:44

Se her hvad jeg har hentet fra Købeloven

Citat
Reklamationsfristen er forlænget til 2 år
En af de væsentligste ændringer i købeloven er, at varer købt efter 1. januar 2002 nu er omfattet af en 2-årig reklamationsfrist. Det betyder, at hvis varen går i stykker inden for to år efter købet, så kan man klage til butikken. Reklamationsfristen er som hidtil absolut. Hvis varen går i stykker én dag efter udløbet af de to år, har man ingen mulighed for at klage over varen, medmindre der er givet en garanti som er længere end 2 år.

Og det er hentet her:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 02-04-09 21:56

# granner01

Det her skal jeg lige have studeret noget mere i...

Jeg ringer til mirai i morgen....der er et hotline nr...og så høre jeg lige hvad de siger.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-04-09 22:54

Held og lykke med det.

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 21-04-09 18:48

Tak for svaret granner01.

Mirai har den ""fine service"", at når man køber et fjernsyn så er fjernbetjeningen tilbehør, også selv om man ikke kan købe fjernsynet uden fjernbetjening, og tilbehør har de kun et halvt års garanti på...

Og det ser ud som om det kan slippe afsted med det....hundehoveder...

Venlig hilsen fra vedikkealt

PS. Men jeg arbejder lidt videre med det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-04-09 13:59

Held og lykke med det.