/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Vitaminer
Fra : Nulle81
Vist : 1012 gange
50 point
Dato : 01-04-09 11:50

Hvilke vitaminer mangler man, hvis man er træt hele tiden??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-04-09 11:55

det behøver ikke at være vitaminmangel, men kan skyldes så meget andet.
Bl. a. at man ikke sover ordentligt om natten

Kommentar
Fra : Nulle81

Dato : 01-04-09 11:57

Det ved jeg.. Men vil gerne vide hvilke vitamin man mangler.

Accepteret svar
Fra : susanna1974

Modtaget 60 point
Dato : 01-04-09 11:57

Tit er det jern, man mangler, hvis man er træt hele tiden, men det kan lægen checke via. en blodprøve, derfor synes jeg du skal blive checket ved lægen. Jeg kan anbefale dig vitaminpillen VITAMUN fra Holistica, den kan købes i Helsekost og Matas og er en multivitamin, der også indeholder jern. Den er blevet kåret som den bedste vitaminpille overhovedet for et par år siden af Helsekost. Ellers er indmad lever, hjerter mv. godt at spise, hvis det er jernmangel, der er årsag til din træthed. Indmad indeholder meget jern. kh Sanne

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 01-04-09 12:24

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/traethed.htm Hej her kan du klikke på alle de forslag der er med blåt og læse nærmere om årsager, og så syntes jeg egentlig at du må en tur til din læge og blive undersøgt , så får du den helt rigtige behandling.
God bedring
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-04-09 13:27

Tag du og køb nogle stærke B combin.
Har altid taget dem sidat på sommeren og først på foråret.
Der går 14 dage ca. før de virker men så virker de også.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-04-09 13:49

Citat
Har altid taget dem sidat på sommeren og først på foråret.

Sikke da en gang vrøvl jeg skrev der
Jeg mener naturligvis sidst på vinteren og først på foråret

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-04-09 15:01

jern og solskin

Godkendelse af svar
Fra : Nulle81

Dato : 01-04-09 15:10

Tak for svaret susanna1974.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-04-09 15:11

Jeg var træt hele tiden sidste vinter og forår. Jeg gik til læge og fik taget blodprøver. Det viste sig at jeg manglede D-vitamin. SELV OM jeg spiser masser af fisk og jeg er ude i dagslys mindst 2 timer daglig. Uanset vejr og årstid.
Så i år har jeg pænt passet min D-vitaminpille, og jeg er kommet lettere gennem vinteren end nogensinde før...

Men som de andre er inde på, så kan der være mange årsager til træthed.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-04-09 15:54

gulerødder indeholder også meget jern

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-04-09 18:08

Pas på med jern i pilleform:

http://www.vitamindoktor.com/cm70/

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 01-04-09 20:55

Tak, Birgitta, for de interessante oplysninger om vitaminpiller med jern i.
Jeg kan se , at jeg skal have købt nye multivitaminpiller.

Kommentar
Fra : jdkq

Dato : 06-04-09 10:59

Hej !

Som Du allerede kan læse herover er der mange ukendte faktorer, som skal være helt præcise som forudsætninger, før man kan få et korrekt billede af hvorfor Du føler Dig træt hele tiden, men uanset hvor mange meninger og hvor mange gætterier der er knyttet til Dit spørgsmål, vil Du sikker kunne få et råd hos Din læge.

. . - men om et par måneder vil både Du og mange andre helt gratis kunne trække på en service på nettet, hvor man kan får en helt personlig sunhedscoach (helt gratis), hvor man kan få råd og vejledning om stort set alt hvad der har med moderne og sund livsstil at gøre, - og selvfølgelig også råd og vejledning om hvordan man korrigerer sin nuværende livsstil til en mere sund og frisk livsstil.

. . - og det er ikke Hr./Fr. hvem som helst, der står bag denne service, det handler om et universitet af førende diætister, ernærings-eksperter, læger, alternative behandlere, farmaceuter, massører, fysioterapeuter, m.m.f. . . - og Du kan blive guidet med mange forskellige menuplaner, træningsmuligheder, sundhedscheck, etc. etc. - endda med mulighed for at kaloriejustere og resultatberegning, . . - så hvis Du oplyser om Dine personlige date, - f.eks. højde, vægt, mål, om Du har stille-siddende, eller stille-stående arbejde, og Du går eller cykler til arbejde, om Du ryger 5 cigaretter om dagen, om Du drikke et par glas vin eller cola om dagen, m.v. . . - derefter vil Du bl.a. kunne få oplyst, helt præcist, hvad Du skal gøre for at få kontrol over Dit problem, - og hvor meget Du skal gøre for at holde stilen.

Du kan allerede tilmelde nu, - og Du vil få en mail når systemet fungerer

http://www.webstar.biz/?id=INTE-65EC-C2F7