/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Kan jeg risikere at betale!
Fra : lask
Vist : 500 gange
200 point
Dato : 31-03-09 19:54

For 1½ år siden kørte skraldebilen min brønd i stykker, der måtte falck til at trække den op. Beskeden var ved henvendelse til selskabet at jeg bare skulle få det lavet og sende regningerne til dem. Min brønd med pumpe samt vandhaner i huset gik til på grund af sand i anlæget. Jeg aftalte med smeden han skulle sende regningen direkte til firmaet. Nu 1½ år efter henvender smeden sig og siger han endelig har fået nogen i firmaet til at reagere. Firmaet har nægtet at betale, da jeg selv har ringet efter smeden!! (Det var jo ellers det jeg havde fået besked på af firmaet i sin tid!)

Nok om det, jeg kontakter selv firmaet imorgen. Det der piner mig er smeden, jeg vil meget gerne betale ham pengene her og nu, og så selv krasse dem ind fra firmaet senere, men vil det være forkert af mig?? Jeg mener, risikerer jeg så derved ligesom at have accepteret at jeg selv skal betale?? Vil jeg stå dårligere herefter?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-03-09 20:31

Citat
Beskeden var ved henvendelse til selskabet at jeg bare skulle få det lavet og sende regningerne til dem.

Det er jo et mellemværende mellem dig og "selskabet"

Du kan ikke få en regning refunderet, som du ikke har betalt.

Blev skaden ikke anmeldt, så du har det på skift ?

Men fint at du i morgen kontakter selskabet, men det er jo 1½ år siden skaden skete !!!

Er det den samme smed som i dette spørgsmål

http://www.kandu.dk/Spg133429.aspx

I morgen får du svar fra selskabet (husk det er den 1. april )

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 31-03-09 21:22

Det er en rigtig dum situation du står i, for du kan ikke bevise jeres aftale.

Situationen bliver endnu dummere/kompliceret hvis du betaler regningen, det er en accept af
regningen, og jeg er meget sikker på du aldrig ser de penge igen

Jeg ville prøve at spørge advokatvagten, om hvordan du skal gribe sagen an

http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11780

Det er gratis

Kommentar
Fra : lask

Dato : 01-04-09 05:31

Ja, det er samme smed.

Jeg undrer mig også over så langmodig smeden har været. Firmaet har betalt både slamsuger og entrepenør, så derved har de jo anerkendt de har lavet skaden. Så kan de vel ikke frasige sig ansvar for smederegningen??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-04-09 06:40

Ja, firmaet har anerkendt at de har lavet en skade, men du skal ikke betale regningen.

Du kan få meget svært ved at få pengene refunderet

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-04-09 09:40

Det er altid bestilleren af en arbejdsopgave der skal betale!

Få fat i en kopi af skadevolderens anmeldelse. Er dit eget forsikringsselskabe involveret, så kontakt dem, når du har skadeanmeldelsen. Det er starks værre, hvis ikke "skraldebilen" har anmeldt skaden, så må du tale med dem.

Husk altid, at når fx et forsikringsselskab sige, bare bestil håndværkeren, så sig, at de skal betaille håndværkeren, så er der ikke noget at komme efter bag efter!

Godkendelse af svar
Fra : lask

Dato : 25-04-09 20:03

Tak for svaret Nordsted1.

Advokaten mener vi har en god sag, så vi går nok den vej!