/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kæde / hjul
Fra : gøgeungen
Vist : 714 gange
50 point
Dato : 30-03-09 06:57

Har LIGE fåe´t NYT kædelit//////

Kan det passe af___st kæden er SLAP efter 1000 kM
kæden burde være_____ bedste af det dyre..

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 30-03-09 07:02

DIREKTE fra frabikken___________

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-03-09 07:17

Billige kæder slides hurtigt Disken. Måske har du betalt for "god/dyr kæde" men åbenlyst er den billig. Sur røv for dig. For jhåbentlig har du købt i en butik, så du kan gå ind og brokke dig. Har du købt på nettet - kan du stille dig ud til spejlet og brokke dig. Der kan du se knolden.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-03-09 08:14

En ny kæde vil altid strække sig, billig eller dyr, stram den op, og du
er kørende.
Hilsen Keldd

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 30-03-09 09:56

Jeg ville også lige stramme den og se tiden an.
For den er vel ikke allerede begyndt at "køre" op ad tandsiden.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 30-03-09 10:02

Når man skifter kæde skal man huske at kontrollere tandhjulene,.
det er selvfølgelig det mindste hjul som slides hurtigst.

sliddel er gerne net i bunde mellem tænderne og op langs siden. Det ser så ud som om tænderne er for lange og spidse.

Ett slidt tandhjul griber ikke korrekt, men slider hårdt på en ny kæde.

Derfor skal man normalt skifte kæde og tandhjul samtidig.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 02-04-09 22:17

Citat
For den er vel ikke allerede begyndt at "køre" op ad tandsiden.

tror du DET ER en skie KAT =? tænder

Citat
Sur røv for dig. For jhåbentlig har du købt i en butik

JA _IKKE
Har knap nok fået skidtet på og den skulle strammes efter 1 MND´s vinterkørsel
af mig = igen efter 1 MND
Og de REKLAMERER ellers for kæder der ALDRIG skal ''justeres''
Se videre i / på MC_ `? manualen.
Citat
En ny kæde vil altid strække sig, billig eller dyr, stram den op, og du
er kørende.
Hilsen Keldd

TROR jeg ved DET......... men fucking træls når der NU ENGANG står
at KÆDEN IKKE BLIVER LÆNGERE.
Købt som meget DYRT KIT ---___ speciel til min .......ØV

Citat
Når man skifter kæde skal man huske at kontrollere tandhjulene,.
det er selvfølgelig det mindste hjul som slides hurtigst.

LÆs ovennævnte_ dog skifter jeg for-hjul 2 x før hver kæde/ bag

Men o.s.v

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 02-04-09 22:23

Citat
Har LIGE fåe´t NYT kædelit//////

Så ___??
Skulle noget slides efter knap 2000 KM. / OK ved det_ MEN

Skal så også nævne at DeN får TÆSK, hader at snakke med RØDT/ blå lys.

Og den er på 100 på under 4 sekunder:

MEN ALLIGEVEL _ FOR hurtigt at stramme en kæde 2 x på 2000 km

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 02-04-09 22:25

Og har automatisk kæde smører, så det er ikke der den er gal.
Hjemmelavet_ ALTSÅ

Godkendelse af svar
Fra : gøgeungen

Dato : 04-04-09 23:15

Tak for svaret Eyvind.
+
1 _ ½ bøf til andre, da alle svar er gode, MEN

MC_ NØGLEN
REKLAMERER MED ALDRIG ?___________længere kæde,
den er ''strukket'' fra fabrikken af.

Vil så lige sige, at det SIKKERT var fordi at ?????????????
VÆRKSTEDETS ''lærling'' ikke havde kræfter til at spænde en BAGHJULS_BOLT
jeg kunne næsten løsne den med 2 gigt_fingre == FØJ

Og topstykket var ikke strammet op, efter samme besøg.........
MEN KAN DE TJENE PÅ MENNESKER__MEN_ på den måde
så kommer man ikke tilbage MERE
Men jeg kan selv samme nu løsne DEN/ DET_ LOL

Nogen er gode til =)/)¤%%#
Andre BARE billige___= mere ?)%/#?")("#/

OG DET ER ALT SAMMEN UDFØRT PÅ ET DERTIL MC_______
værksted der KUN fører ? modellen og nyere.

DOS/DAS _of
dasken/////// hvem er DET

HADER forretninger der IKKE lever op til ?????????
_______

Takker for tiltale_
M.I.G

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 04-04-09 23:17

lÆS MELLEM alt ANDET OG GÅDEN ER `` LØST

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-09 09:54

Tja - selvgjort er tit og ofte velgjort.
Der sidder måske ikke nogen "hjulstrammer" som på de gamle cykler, for med det træk der er på en MC kæde, er spændefriktionen vel ikke nok.
Ellers gå over til at bruge tandrem i stedet for. (Harley Davidson)

Kommentar
Fra : JJChristensen

Dato : 30-06-09 11:38

...eller BMW med kardan...

En (ny) kæde skal ikke strække sig ret mange millimeter før det ser ud som om den er "slap" (kæden altså!)....og den skal vel strammes op en gang i mellem - for hver X km. - har ikke kørt med kæde i mange år - hvor lang tid holder sådan en "fætter" i dag?