/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
kampfisk
Fra : lille-ciller00
Vist : 602 gange
50 point
Dato : 28-03-09 17:39

hej, jeg skal have en/nogle kampfisk. mine spørgesmål er: kan to hunner svømme sammen.
og hvis de ikke kan det, kan en så bare svømme alene.
jeg gider nemlig ikke have en han og en hun da man så hver gang de skal have unger sætte hannen over i et andet bur.
er der mere vigtig info jeg lige skal have så bare skriv dem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-09 17:47

Glem det med kun en fisk, der vil kede sig.
Du kan godt have flere kampfiske hunner gående sammen, men kun en han, ellers ryger de i totterne på hinanden

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-09 17:49

Du kan godt købe en hankampfisk og et par hunner eller flere, det er vist et helt mirakkel hvis de skulle yngle, så det behøver du ikke bekymre dig om, og hannen er jo flot at se på

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-03-09 18:07

Helt enig med o.v.n.

Kommentar
Fra : lille-ciller00

Dato : 28-03-09 18:14

hvis så hunnen skal have unger, hvornår skal man så fjerne hannen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 28-03-09 18:31

Tag ikke sorgerne eller glæderne på forskud, måske får de ikke unger, fisk skal have en særlig pleje før de får lyst til at yngle, ingen jeg kender har fået deres kampfisk til at yngle, hvis du vil have fiske børn så køb nogle Guppyer eller måske mundrugere, de der mundrugere er ret sjove, hvis der dker et eller amdet uventet, så gaber morfisk og alle ungerne svømmer ind i munden på hende, der gemmer de sig til faren er forbi

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 28-03-09 18:34

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-09 18:40

Selv tak, held og lykke med dine fisk, har du nogen i forvejen eller er du helt nybegynder ?

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 29-03-09 17:27

man kan bruge en hamster som fodder til en kampfisk - det kan de godt lide.