/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skærmdump!
Fra : thedeuce
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 27-03-09 17:37

Hej!
I forbindelse med en opgave har jeg brug for at tage kopier af hele skærmbilledet fra nettet.
Jeg har prøvet med alt+prt sc uden held. Når jeg prøver at paste det ind i "Irfanview" eller et word-dokument sker der ikke noget. Jeg kan heller ikke se om den overhovedet reager når jeg trykker på alt+print screen.
Er det en fejl 40 og i så fald hvad gør jeg galt?

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 27-03-09 17:49

Hejsa

Prøv med SHIFT + PtrScr istedet = fejl 40
Ellers fik jeg denne på Giveawayoftheday for en uges tid siden som er endnu bedre http://www.screendash.com/ til mit brug da alle alle relevante filformater understøttes og jeg selv kan vælge hvad som skal med.

Bluesky

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 27-03-09 17:52

Du mangler et program der kan capture et billede af din skærm. Det kan Paint Shop Pro, men det koster penge. Der findes nok andre programmer der er gratis og som kan capture, men jeg ved ikke hvad de hedder.

Du må vente på der kommer en forbi som kender sådan et program.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-03-09 18:03

PÅ min computer trykker jeg KUN på PrtSc og så går jeg over i Word, højreklikker og klikker på sæt ind.
Det virker fint - og jeg har ingen ekstra købeprogrammer.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-09 18:04

Her er et, det kan tage hele siden
http://nirsoft.net/utils/web_site_screenshot.html

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-09 18:08

Tak blot en pront screen

og sæte det ind i windos programmet under tilbehør

Det der hedder paint...

Der kan du klippe det ud fra og gemme det du har klippet ud

gem det som billede

andet behøver du slet ikke købe

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-09 18:12

PS: det koster GRATIS

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-09 18:42
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-09 19:04

Bare for at gentage: Tryk på PrtScr tasten og tag et billede af hele skærmen Alt + PrtScr tager et billede af det øverste vindue, bagefter åbner du et billede program eller tekst program, klikker på Rediger og på Sæt ind

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-03-09 19:18

Man kan os bruge IrfanView til capture, GRATIS,
men du kan jo os bare bruge PrintScreen til at tage hele skærmen
og ALT+PrintScreen til at tage aktive vindue
og så åbne mspaint og indsætte indholdet fra udklipsholder

Godkendelse af svar
Fra : thedeuce

Dato : 27-03-09 19:21

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 27-03-09 21:36

Selv tak

Svaret er tit simpelt og ligger lige for....når man ved det