/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort til Photoshop
Fra : Lionje
Vist : 826 gange
100 point
Dato : 27-03-09 09:31

Photoshop CS4 kører væsentlig langsommere end CS3 på min PC.
Jeg har et GeForce 8500 GT grafikkort installeret med original driver.
Hvad er grunden til forskellen i hastigheder for de to versioner?
Hvis det er grafikkortet, hvilket kan da anbefales til CS4?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 27-03-09 11:38

Du tror ikke at det bare er fordi cs4 er mere resource krævende end cs3? Jeg kan ikke huske om cs4 har slået grafik acceleretion til som default, men du kan da lige kigge under preferences->performance og se om det er slået til. Jeg kører selv med cs4 på en vista64 maskine med et gf8600gt, og det er ihvertfald ikke blevet sløvere. Jeg tror ikke at det ville gå meget hurtigere hvis du investere et nyt grafikkort, men du kunne da købe dig et gf9800gt eller hvis pengene er til det et gfx260, så får du også cuda support, hvis du en dag skulle få brug for det.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 27-03-09 12:06

Jeg tror kun du skal have nogle flere ram på dit bundkort,GeForce 8500 GT
skulle ikke have nogle problemer med CS4

http://www.nvidia.com/object/geforce_8500.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-09 12:10
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-03-09 12:34

Er din maskine stor nok til de nye programmer?

Jeg har ingen problemer, men jeg kører også CS 4 pakken på Mac med OS X 10.5 og med 4GB ram samt Intel dual processor.

Den arbejder noget hurtigere end min gamle Mac der er 8 år gammel.

hawaii7

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 27-03-09 19:24

Jeg kører med Vista Home Premium.
AMD Atlon 64 2 x dual core Processor 6000+
4 GB RAM
Indstillingen i CS4 er:
Tilgængelig ram: 1594
Ideelt område er 876-1147 MB (siger CS4)
Er sat til 1147 MB
Bufferneveau = 8
OpenGL er aktiveret
Acceleration af 3D-interaction er ON

Er der noget, der støder øjet?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-03-09 15:06

Måske er det bare en god gang rengøring af maskine der skal til, ultimativt en formatering og geninstallering af windows.

Godkendelse af svar
Fra : Lionje

Dato : 29-03-09 11:31

Tak for svaret Manse9933.
Mange tak til jer alle.
Det er en næsten ny PC med en ny Vista men driveren var gammel.
Måske kan andre også lære af det, for den kører som en drøm nu. Tak

Kommentar
Fra : Lionje

Dato : 29-03-09 12:28

Hej Manse9933
Efter at have arbejdet med den nye driver, er der en verden til forskel.
Måske kunne du lægge det ind som et tip, eller er det kun mig, der er så naiv at tro, at det er det seneste man får, når man køber nyt udstyr?
Det tog 5 minutter at ændre noget skidt til noget godt. Superb.