/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køler
Fra : randrup42
Vist : 640 gange
20 point
Dato : 27-03-09 00:08

nogen der kender billige køler til computer computeren er stationer
eog hvor kan man købe dem henne?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-03-09 00:32

De har f.eks. nogen i computercity:
http://www.computercity.dk/index.aspx?sectionId=1073

Fra 99,-

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-03-09 02:04

Hvad vil du køle, er det en blæser i kabinettet ? Her er mange forslag: http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=25 at sætte en eller flere blæsere ind i kabinettet er den billigste løsning, blæsere kan købes for helt ned til 35 kroner, vandkøling er den dyreste, så den er du sikkert ikke interesseret i

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-09 08:49

Der kan være flere forskellige blæsekølere i en stationær comp.

1. Indbygget blæser i strømforsyningen. Den bør du ikke åbne.
2. Kabinetblæser
3. CPU blæser og kølerippe (skal sidde meget præcis)
4. Skærmkortblæser

Det er ikke ligemeget hvilke typer blæsere der bruges som erstatning.
Typisk vil rygning og støv lave uballance på blæsevingerne og give vibrationer.
Skriger en blæser, vil det som regel være slidte lejer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-09 09:10

og
5)(DB) lydudgivelse
6)skal passe til socket typen hvor cpu'en sidder i.
7)passer den i dit kabinet (størrelse)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-09 09:12

8)til Cpu, husk kølepasta.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-09 09:22

9. Her kan du se om nogle af dine komponenter bliver for varme (evt. defekt køler)
..........http://majorgeeks.com/download4181.html
klik på et amerikansk flag og vent til der kommer et en advarsel > ok > hent filen oppe på linien >
gem > på skrivebordet > find programmet og kør.

I programmet > klik på + ud for pc > nu kan du se temperaturer.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-09 09:38
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 27-03-09 10:37

randrup42 - nu burde du være godt rustet til at kigge på dine blæsere.................ellers bare spørg.

Ps. Flot trøje du har Manse9933 fra FireFox.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 27-03-09 10:49

jep,da jeg var 35 år yngre

Godkendelse af svar
Fra : randrup42

Dato : 13-04-09 00:39

Tak for svaret Eyvind.