/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Familien Bruun i Hørby
Fra : ibenann
Vist : 2185 gange
20 point
Dato : 26-03-09 15:55

Hvem kender til manuskriftet af P .E. Bruun . Hvem er vi? Hvor kommer vi fra? Familien Bruug fra Hørby? (det er Hørby i Hjørring Amt, Dronninglund Herred)

Ligeledes søger Karsten Bjerreskov: Thora Sophie Bruun

Skrifter af P. Christensen der handler om familien Bruun

Jeg er interesseret i at købe, låne til kopiering, købe kopier, eller hvis nogen ligger inde med en indscannet udgave. Øvrige oplysninger om familien Bruun modtages gerne.

mvh

ibenann

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 26-03-09 16:26

Hej

Prøv at søge bogen via Bibliotek.dk - eller forhør dig på det lokalrkiv Hørby hører til.

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-03-09 16:27

Er det hende her du mener?

"
THORA SOPHIE BRUUN
Christening: 17 APR 1843 Horby, Hjorring, Denmark
Parents:
Father: CHRISTEN BRUUN
Mother: INGEBORG MARIE
"
Hed P.E.Bruun Poul Erik? Og hvornår levede han??

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 20 point
Dato : 26-03-09 17:13

Du er måske kun interesseret i bøger om denne familie:
"
Hjørring, Dronninglund, Hørby, Hørby skoledistrikt, Hørby skole, 18, FT-1850
Christian Bruun 52 Gift skolelærer Tornby sogn
Ingeborg Marie Cathrine Bruun f. Nørgaard 47 Gift hans kone Sæby
Johan Christian Kehlet Bruun 23 Ugift deres barn her i sognet
Hulda Josefine Bruun 16 Ugift deres barn her i sognet
Andreas Peter Lønsmann Bruun 13 Ugift deres barn her i sognet
Emma Frederikke Bruun 11 Ugift deres barn her i sognet
Thora Sophie Bruun 8 Ugift deres barn her i sognet
Georg Valdemar Bruun 5 Ugift deres barn her i sognet
Ida Cathrine Bruun 2 Ugift deres barn her i sognet
"
Ingen P.E. Bruun her?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-03-09 17:21

"Medlemmernes Forskning

Forskningsoversigt for Karsten Bjerreskov.
Aner, efterkommere og lokalhistorie i forbindelse med Møller Lars Christian
Nielsen
født 5 juni 1843 i Skæve sogn, Dronninglund herred. Gift med Kirsten
Marie Pedersdatter
født d. 6 juni 1844 i Albæk sogn, Dronninglund herred.
Urmager Marinus Schou, født 7 Januar 1856 i Sæby, gift med Thora Sophie
Bruun, født 5 december
1858 på gården Dansbjerg ved Hørby, Dronninglund herred.
Der forefindes eksemplarer af slægtsbog - skrevet af undertegnede - på
Thora Sophie Bruun
på byarkivet i Hjørring og Sæby, samt på lokalarkivet i Tornby.
"
Fundet her;
http://www.slaegt-horsens.dk/medlem.htm

Altså: kontakt byarkivet i Hjørring og Sæby, samt på lokalarkivet i Tornby.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-03-09 17:25

Han her ved det garanteret:
"
Skæve Lokalhistorie
Kontaktperson: Jørgen Bruun Nielsen
Flauenskioldvej 17, Skæve, 9352 - tlf. 9886 9005
"
Kontakt ham...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-03-09 17:48

Vist den forkerte THORA SOPHIE BRUUN

Her er den rigtige:
"
THORA SOPHIE BRUUN
Christening: 06 MAR 1859 Horby, Hjorring, Denmark
Parents:
Father: JOHAN CHRISTIAN BRUUN
Mother: DORETHEA MARIE SORENSEN
"

Kommentar
Fra : kmb1969

Dato : 26-03-09 19:19

Har netop sendt dig svar privat. (personlige oplysninger der ikke kommer andre ved ) Prøv at følge det.

Kommentar
Fra : ibenann

Dato : 26-03-09 19:38

tak til jer alle, der er lidt at arbejde med. bibliotek dk. har jeg prøvet uden held.

mvh
ibenann

Godkendelse af svar
Fra : ibenann

Dato : 26-03-09 19:41

Tak for svaret svendgiversen.

jeg har haft fat i den folketælling. Jeg ved ikke hvad P.E. Bruun står for og jeg ved ikke hvor han skal placeres tidsmæssigt