/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
6 stift dørlåse
Fra : bulkman
Vist : 6360 gange
100 point
Dato : 25-03-09 21:56

Hej !
Jeg ville gerne høre om 6 stift dørlåse mærke JaSafe (som bla.kan købes hos Jem & Fix) om de er
noget værd.De er tilsyneladende noget billigere end RUKO's. Vil gerne høre kommentarer fra folk
der har installeret dem og også gerne fra folk med kendskab til låse.
Mvh
Bulkman

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 25-03-09 22:36

Hej bulkman

Det er svært at bedømme en låsecylinder, for jeg går ud fra at det er det du mener, udefra.
En sekstift cylinder fra Ruko er næsten dirksikker fordi stifterne er plane, med en meget lille runding i kanten.
I morgen vil jeg lige køre forbi Jem og Fiks og tage en i hånden så jeg kan vurdere den,

Bjørn Den gamle låsesmed

Kommentar
Fra : bulkman

Dato : 26-03-09 07:12

Hej BjørnJ.
Ja det er låsecylinder til hoveddøre jeg mener.Har læst at de monteringsmæssigt skulle
være det samme som RUKO's og koster kun det halve .
Glæder mig til at høre din vurdering.
MVH
Bulkman.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-09 14:33

Husk nu at få/købe en krave med som passer, ellers er den lige til at åbne med pappegøjetang.

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 100 point
Dato : 26-03-09 16:44

Hej bulkman

Så har jeg set på cylindrene. Der indet det tyder på at de ikke er gode nok
Jeg har ganske vist kun set dem i en pakke og ikke prøvet at dreje nøglen, en udefra ser de ud til at være i orden.
Jeg ville ikke, til privat brug, være bange for at købe dem.
Men du skal være opmærksom på et par ting.
Cylinderene findes i butikken kun til montering med vrider indvendig.
Det bedste er også at have cylinder indvendig så tyver der kommet ind af. eks et vindue ikke kan åbne døren og flygte den vej.
Hvis du skal bruge mere end 3 enslukkende cylindre skal du have lagt om. Det kan enhver låsesmed klare, men hvis stifterne ikke har samme spring og diametet som Rukos, eller andre gængse mærker, Kan det ikke gøres det faglgt forsvarligt.
Endelig kan det måske blive et problem at få lavet ekstranøgler, men det tror jeg ikke, hælebarene plejer at være hurtige til at få nye profiler på markedet hjem.

Bjørn

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 27-03-09 10:03

Ja det er en rigitg god ide ikke at have vridere på indersiden mht indbrud.
Det lærte vi da vi havde indbrud og de bare kunne gå frit ud af hoveddøren til sidst..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-09 10:28

Men lad lige nøglen sidde i når i er hjemme.........................det er godt at kunne komme ud i en fart hvis det brænder.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 31-03-09 21:54

Hvorden går det bulkman har du fået købt cylindrene?

Bjørn

Kommentar
Fra : bulkman

Dato : 01-04-09 22:20

Hej BjørnJ
Nej ikke endnu ! ,men takker for svaret. Går stadig og overvejer om jeg skal købe dem , eller en
anden type sonderer markedet lidt endnu.
MVH
Bulkman

Godkendelse af svar
Fra : bulkman

Dato : 01-04-09 22:20

Tak for svaret BjornJ.