/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
En god bærbar til 5000 kr. - ?
Fra : PeterPeter
Vist : 1075 gange
410 point
Dato : 25-03-09 16:54

Kære alle

Jeg står og skal købe en bærbar til min søn (16 år).

Jeg vil give max 5000 kroner (det er budgettet på).

Jeg er intereseret i meget RAM samt meget HD.
Ikke BluRay og andet fancy...Dog gerne et OK grafikkort (han spiller engang imellem).

Er der nogen der kender et godt tilbud lige nu og her ???

PS: Måske er det dumt at spørge om, fordi markedet er kæmpestort, men nu prøver jeg altså lige....
De 5000 kroner er MAX !
Vær sød ikke at fortælle mig det er et dumt spørgmål med mere - men besvar kun dette, hvis I har en godt bud

Tak - Fortsat god dag.

/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 25-03-09 17:18

Hvad sider I til denne ??

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=428742&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Kan man finde noget, som er meget bedre lige nu ??

/Peter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-09 18:23

Gamer bærbar til 5000,- det bliver svært, men jeg skal da lige kigge efter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-09 18:26

Den HP du selv linker til er ikke med et særlig stærkt grafikkort, men blot en chip på bundkortet. Det kan dog sagten spille lette spil, men ikke de nye.
Ellers er det en fin bærbar. Personligt ville jeg dog foretrække en Intel processor frem for en AMD.
En Intel core2duo vil være at foretrække, men det er selvfølgelig min mening.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-03-09 18:34
Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 25-03-09 18:46

Hej Fijala...

Det lyder rigtig godt

LG har jeg ingen erfaringer med !! - Er det OK ?

Ser lige, om der er endnu bedre tilbud !!

Tak

/Peter

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-03-09 18:51

Her er et par stykker fra Midt Data i Viborg, jeg har tidlige handlet med dem og er yderst tilfreds. Og de sender over hele landet.

http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?goto=productsearchLaptop&mainfunc=link

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-09 19:12

LG er ikke så tosset, og du kan handle i rigtige butikker hos Føniks computer. Dog er det tilbud nok via nethandel.
http://fcomputer.dk/

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 25-03-09 21:08

Fijala !! Har nu kigget lidt rundt omkring....

Jeg syntes ikke rigtig jeg kan finde et bedre tilbud nogle steder - tror jeg køber LG'en...

/Peter

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 25-03-09 23:15

Den her er også lidt lækker, kommer åbenbart med 2 styk 320gb harddiske

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=188536

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 26-03-09 08:15

Du har ret !! Den ser også OK ud...
Men hvad siger I ? - Til mit behov er det vel LG'en jeg skal købe ?? (pga. grafikkortet)

Køber den nemlig en af dagene....

Tak

/Peter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-03-09 09:32

Jeg er lidt i tvivl med de to.........hælder nok mest til LG - nok fordi jeg også er bidt af en gal Intel.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 26-03-09 11:25

Tjaa, radeon HD 3470 scorer faktisk bedre end et gf8600 og så vidt jeg kan se kommer de begge med 256mb ram, hvilket ikke lige frem er meget i disse dage, men den skal da nok kunne spille. Om man så går efter intel eller amd må vel være en smagssag, jeg tror nu ikke det betyder det store I det her tilfælde, men hvis jeg skulle nævne noget så er det at du for lidt flere mhz hvis du vælger amd :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-03-09 14:21

Jeg gir vel bruno117 lidt ret i at det er hip som hap, men jeg kan altså ikke lade være med at "elske" Intel lidt mere end AMD. Dette bygger jo på at Intel har overhalet Amd i tdelse i det sidste år. Altså ydelse iht. penge.

Men afgjort er den fra Pachard Bell og et godt tilbud

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 27-03-09 14:28

Du mener - den fra Pachard Bell er OGSÅ et godt tilbud

Køber LG'en i næste uge.... (Tror I jeg kan få den ude Vista!! - narrjjj - sikkert ikke)

/Peter

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-03-09 14:46

Jeg vil vælge LGen, men jeg mener så også at Pachard Bell er et ok tilbud om end lige det med AMD processoren.

Men husk nu at det jo ikke er et hardcore gamer grafikkort der er i nogen af dem.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-03-09 15:19

Jeg forstår ikke helt at du vælger LG når du kan få PBen med det dobbelte i harddisk plads, og samme grafiske ydelse, hurtigere ram, og stort set de samme specs, til mindre penge. Og hvis jeg skal sige det, ser HPen og en del pænere ud design mæssigt. Men ok det er dine penge :)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 28-03-09 15:20

ehem PBen var det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-09 10:50

Hvis du vil have den uden Vista eller med XP så kan du handle en Zepto.
www.zepto.dk

Eller købe en Zepto hos en Sonofon forretning.

Jeg har en Zepto 3215 (dog nu udgået) som er købt uden styresystem, hvor jeg selv har installeret.

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 01-04-09 12:45

Arhhh... for dælen da !!!

Har netop kontaktet Føniks for at købe LG'en....

Men den sælger de ikke mere !!! Øv Øv Øv..... Han henviste til noget helt andet !!!

Øv Øv Øv.... Skulle lige til at købe !!!

Kan man ikke købe den et andet sted ???

Har I ellers et andet og lige så godt bud...

/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 01-04-09 12:53

Okay.. Så køber jeg Pachard Bell'en !!

Spørgsmål 1:

Men jeg kender bare ikke til PB !! Nu er det ikke noget møj, vel ??

Hvad siger jeres erfaringer omkring Pachard Bell bærbare computere....

Søprgsmål 2:
Hvad med ATI grafikkort !! Er det lige så godt som GeForce kortet i LG'en ??

Hvad siger I ??

/Peter

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 01-04-09 13:19

Hvad med kvaliteten af Pachard Bell computere.... ??

Nu er det ikke sådan noget billigst plastik skidt vel ?? - Hvor skærmen ikke sidder ordentligt fast og lign. ???

PS: Ups... Kom lige til at forøje spørgsmål med 210 point..... Ups....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 410 point
Dato : 01-04-09 13:24

Du skal ind i nærmeste Aldi og købe den her før den bliver udsolgt: http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_14/OFF01.SHTML jeg har selv en Medion bærbar og flere jeg kender har også Medion computere, både jeg selv og de andre er godt tilfreds, der er megen ydelse for få penge

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 01-04-09 13:48

Der er nogle få ting du skal tage med i dine overvejelser:

1) Skal den kører med 32 eller 64 bits styresystem? - Der er engen idé i at have en PC med mere end 4 GB RAM (3,25 GB for at være præcis) hvis du vil kører med "almindeligt" 32 bits styresystem. Den kan ganske enkelt ikke udnytte mere.

2) Skal der spilles på PCen så SKAL du købe en med et seperat grafikkort (min. 512 MB).

3) Harddisk kapaciteten skal heller ikke afholde dig fra at købe en PC - helt ærligt - hvornår får du fyldt mere end 200 GB filer ind på en harddisk??? Køb hellere en PC og en seperat harddisk til "lager", Den koster ca 700 kr. - jo mere du har liggende på en harddisk jo langsommere bliver maskinen. Så det kan ikke anbefales fylde alt muligt l*** på sin PC - bare fordi der er plads!

4) Hvad angår en bærbar så er det vigtigste faktisk at skærmen har en størrelse der passer til det du skal bruge den til. Det er ikke sjovt at skrive 3. g opgave på en netbook, men omvendt er det heller ikke særligt fedt at slæbe rundt på en 18" bærbar på farten.

5) Hvis du vil have ydelse for pengene køber du en stationær - SKAL den med på farten så er en bærbar den rigtige løsning (eller evt. en netbook og en stationær)

Held og lykke - håber det gør overvejelserne lettere!

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 01-04-09 14:14

Ja, for pokker !!!

Den ALDI bærbar slår da de andre eksempler med flere længder !!!

Kun 2 spørgsmål:

1.
GeForce kortet på Medion - er det på chipsættet eller et godt et ??

2.
Medion - Holder det ?? - Er det ikke sindsygt ringe kvalitet ???

/Peter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-04-09 14:29

Medion er ikke værre end andre, så vidt jeg ved er det meget lig MSI computere, hvis det ikke er det samme, bare med to navne, har du klikket på linket og læst dejaljer: http://www.medion.com/ms/aldi/md97470/dk/flash.html

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 01-04-09 15:01

Jep - Ville bare lige høre jeres kommentarer.....

Kommentar
Fra : PeterPeter

Dato : 01-04-09 18:16

Medion er købt.
Gives som gave om en uge.
Tak for hjælpen.

Godkendelse af svar
Fra : PeterPeter

Dato : 01-04-09 18:16

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-04-09 01:58

Selv tak, jeg håber knægten bliver lige så glad for den Medion, som jeg er for min, den er næsten 3 år nu, og bare kører derudaf