/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Vedr. ejerskiftesyn...
Fra : tullenulle
Vist : 1059 gange
100 point
Dato : 24-03-09 15:48

Hejsa.
Hvis en mc skal synes ved ejerskifte beholder man så den nuværende nummerplade eller skal turen gå forbi motorkontoret for at hente en ny ?? skal man betale for pladen hvis man beholder den gamle ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-09 16:12

Hvis du kører til syn med nummerplade og får den godkendt - så beholder du den nummerplade.
Og du betaler så ikke for en ny nummerplade.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-09 16:16

Pladerne bliver på motorcyklen ved ejerskifte. Den bliver så registreret i den nye ejers navn.

Citat
Regler for syn
Motorcykler er undergivet reglerne om syn ved ejerskifte. Motorcyklen skal godkendes ved syn inden registrering af ejerskifte hvis:

Køretøjet er registreret første gang for mellem 5 og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 2 år siden
Køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end 1 år siden.
Priserne for syn findes på politiets hjemmeside (Køge Politikreds).

Politiets hjemmeside

http://www.fdm.dk/public/mc/kobogsalg/

Citat
skal man betale for pladen hvis man beholder den gamle ??

Du kan ikke beholde den gamle plade.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-09 16:19

Den nye ejer skal forbi motorkontoret for at få motorcyklen omregistreret.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-09 16:22

Ans er det virkelig rigtigt............
Hvis cyklen som har nummerplade godkendes, skal der vel ikke købes ny nummerplade.

Mener du ikke at hvis der købes ny nummerplade, at den gamle skal afleveres.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-09 16:34

Der var vist noget jeg misforstod

Jeg læste det som om hun ville beholde den gamle plade, hvis der blev sat en ny på

Men en tur forbi motorkontoret skal tullenulle, og der skal betales for omregistreringen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-09 16:37

tullenulle >
Giv Ans en tur, for hun trænger til frisk luft.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-03-09 17:13

For at svare kort og godt, så er svarene: NEJ og NEJ.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-09 17:29

"Hvis en mc skal synes ved ejerskifte beholder man så den nuværende nummerplade" Ja

"eller skal turen gå forbi motorkontoret for at hente en ny ?? Nej

"skal man betale for pladen hvis man beholder den gamle ??" Nej

Der skal på motorkontoret kun betales for omregistreringen.

Dejligt med frisk luft

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-03-09 19:12

Du har også en flot frisure nu Ans. Det minder mig om forår og fugleliv. (de bygger rede nu)

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 24-03-09 20:29

Tak for svaret ans.