/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Salg af brændeovn.
Fra : vixen
Vist : 875 gange
300 point
Dato : 23-03-09 17:22

Hej, vi står med en Hwam brændeoven vi skal af med i en fart, er der nogle der kender til en forretning der hurtigt kunne tænke sig at opkøbe den? Jeg tænker at der da må være nogle forretninger der gør sig i det, eller.....??? Jeg kan ikke rigtig finde nogle på nettet.

På forhånd tak.

Vixen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 23-03-09 17:26

Jeg har selv solgt en i den blå avis

www.dba.dk

der er også muligheder her

www.papkassen.dk www.guloggratis.dk www.brugt.dk osv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-09 17:27

Når du går ind på den blå avis, er der også annoncører på siden, du kan også prøve at kontakte dem

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 23-03-09 17:32

Hvad skal sådan en koste?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-03-09 17:49

Du skal lige være opmærksom på, at der er indført en OBLIGATORISK godkendelsesordning for brændeovne, så kun brændeovne der er godkendt må sættes op. Du må godt blive ved med at bruge den gamle, men -er den ikke godkendt- får en køber ikke lov at sætte den op, og gør man det alligevel vil skorstensfejeren ved næste besøg kræve den fjernet.

Så, medmindre den er godkendt, er din ovn værdiløs og i princippet umulig at sælge.

Første ting du skal gøre er at checke med Hwam om ovnen er godkendt.

Og jeg har fået at vide af min skorstensfejer, at jeg ikke engang kan få lov til at flytte min dejlige gamle brændeovn med over i et nyt hus, når jeg river det gamle ned, så det virker som noget de tager højtideligt.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-03-09 19:43

Hvis du er heldig er der nogen der har en udtjent brændeovn der er magen til, så kan den jo ubemærket skiftes ud med den du vil sælge.
Eller, allerbedst.. Nogen der vil købe den fordi de mangler reservedele til den de har magen til!

Men, vagnr har fuldstændig ret i hans påstand. Jeg står med i helt ny brændeovn der ikke må sættes op fordi den er købt FØR de nye regler kom.. Og den er absolut usælgelig! Mange penge ud af vinduet

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-03-09 20:08

> taunusanden

Det er godt nok surt. Og så kalder Fjogh det skattestop, når han gør vores værdier værdiløse!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 23-03-09 20:32

Jep, men jeg fik heldigvis lov/råd til at beholde min gamle gulplade golf diesel!

Jeg syntes de nye regler gør det dyrere for os der ikke tjener så meget, hvis man har råd til f.eks. bolig forbedringer kan man få tilskud. Men hva, ingen har lovet at alting skulle være nemt.

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 24-03-09 08:44

Tak gode råd, jeg vidste heller ikke det med de nye regler osv. Vil lige undersøge det. Tak til alle.
Vixen

Godkendelse af svar
Fra : vixen

Dato : 24-03-09 08:47

Tak for svaret Nordsted1.