/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Bolig i Middelfart
Fra : myes
Vist : 1019 gange
500 point
Dato : 23-03-09 11:24

Hejsa alle..

Vi sidder i en lejlighed med kun en måned tilbage og leder med lys og lygte efter et nyt sted at bo, men har simpelthen ikke heldet med os til at finde noget i Middelfart der også er til at betale sig fra.
Jo alle sider på nettet har været tjekket igennem, vi står i boligforening, men heller ikke de har noget. ugeaviserne bliver tjekket til mindste detalje, plus vi har opslag i diverse butikker.

Nogle andre ideer? eller sidder der lige en med en lejlighed/hus så ville det være en stor hjælp. Vi er en familie på tre og huslejen må maks være 5000.

Smider gerne ekstra point i, hvis vi får lejlighed gennem en af jer... (lokke lokke lokke )

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-09 11:30

Har i overvejet at starte med at bo i et sommerhus, det er lovligt her i sommerhalvåret,så har i lidt mere tid at søge i??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 11:30

Sæt "kravene" lidt ned....

Tomme boliger er der såmænd nok af....

Klart de "billigste" er sværest at finde....

Da I er 3 er der tilsyneladende barn indblandet - så I kommer ikke på gaden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 11:31

AKUTboliger tildeles af kommunen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 11:32

Citat
Vi sidder i en lejlighed med kun en måned tilbage

Og HVORFOR så det ????????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-09 11:37

http://www.boligportal.dk/bolig_udlejning/opret_udlejnings_annonce.php

http://www.boligmangel.dk/bolig/

Mange links i dette link http://home3.inet.tele.dk/elgo/side-25.htm

http://www.husvild.dk/default.asp?webmanage=soegbolig

http://www.internetstart.dk/lejebolig/default.asp

Lejebolig gratisannoncer:
* http://www.ledigelejligheder.dk (Gratis for både udlejer og lejer)

* http://www.ledige-lejligheder.dk (Gratis for både udlejer og lejer)

* http://www.boligmangel.dk (Gratis for både udlejer og lejer)

* http://www.boligudkig.dk (Gratis for både udlejer og lejer)

I kan også selv oprette annoncer div. forskellige steder, mange lejer deres huse ud nu, hvor de ikke kan få dem solgt

Go' jagt, og pøj pøj

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-09 12:19

Som du selv siger, er det ikke nemt at finde noget, her er der et hus, men prisen er højere end du vil betale... i kender ikke en der vil leje et værelse

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59009546

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-09 12:26

Måske i også skulle kikke lidt over broen - det er jo ikke så langt fra Middelfart -

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59246534

huslejen er lidt over igen,

Kommentar
Fra : myes

Dato : 23-03-09 12:39

alle links er kigget igennem for længe siden uden held, deværre nordstedt....
og over broen har vi også snakket om også ligemeget hvis vi havde en bil for så kunne vi køre ind til Midelfart, men min datter er startet i børnehave her i middelfart og hun har haft rod nok i sit lille liv jeg ikke vil flytte hende igen. hun elsker den børnehave hun er i nu så ser helst hun kan blive der.
Tidsmæssigt kommer det til at knibe..

Og refi, brok er der nok af, det behøver du ikke også at fyre af. Krav synes jeg nu ikke jeg har ret mange af...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 12:45

Citat
Og refi, brok er der nok af, det behøver du ikke også at fyre af. Krav synes jeg nu ikke jeg har ret mange af...

Der er sandelig ikke nogen der "brokker" sig sig - vi forsøger at hjælpe, men det kræver man kender problemet....

I SKAL flytte men har ingen steder at flytte hen (derfor er ÅRSAG vigtig - der kommer kommunen ind i billedet)

KRAV har du - om det så kun er EET - nemlig prisen ????

Hvis du mener at Kandubrugere "rydder" en lejlighed blot fordi du sætter 500 point på højkant - er der noget du har misforstået....

Så kom ud af busken - medlidenhed skaffer IKKE noget - KUN kolde FAKTA giver bonus....

Har I overhovedet været på kommunen ??????

Det er jo lidt sent 1 måned før.....

Kommentar
Fra : myes

Dato : 23-03-09 13:17

Jeg skal bruge et nyt sted at bo, kan ikke se andet kommer folk ved, jeg har en måned tilbage her inden vi skal være ude.
Jeg undgår kommunen hvis det er muligt, men om ikke andet hjælper de ikke før vi stort set står på gaden uden tag over hovedet fordi vi endnu har en måned tilbage at søge i.

Beder ikke folk rydde noget som helst for min skyld, det var mere hvis jeg skulle være heldig der lige sad en der havde en lejlighed ledig, eller som kender nogen der har en lejlighed..

Refi, du har en sær måde at sige tingene på, mener du det du siger godt, så køl lidt ned og omformuler din måde at sige tingene på. Kommer her ikke for at føle mig trådt på men for at bede andre om hjælp.

Og kan ikke slække på husleje kravene, hvis vi også skal kunne få økonomien til at hænge sammen og når først forbrug kommer oveni er vi nok et stykke over de 6000 hvad vi mener vi kan undvære for at vi får en ordentlig hverdag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-09 13:20
Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-09 13:44

Citat
Refi, du har en sær måde at sige tingene på, mener du det du siger godt, så køl lidt ned og omformuler din måde at sige tingene på.

ALDRIG...

Det fører nemlig INGEN steder...
Som allerede sagt bringer medlidenhed dig ingen steder...

Hvis du allerede har støvet nettet igemmen, er der jo kun at støve byen tynd (lange gåture til venner og bekendte i området) samt diverse ejendomsmæglere - - og jo, de har også lejemål...

HVAD kommunen angår SKAL du netop henvende dig INDEN du står på gaden - de skal også bruge tid....

Der hjælper den "indbyggede" stolthed IKKE....

DERFOR min "kontante" måde at sige tingene på.....

Er du f.eks. "smidt" ud grundet huslejerestance hjælper det jo ikke at finde noget i samme prisleje - det flytter blot problemet.... ( og det går kommunen ikke med til)

Er det ikke huslejen der er problemet - så kunne der måske være mulighed for udsættelse af fraflytning osv...

Men det kræver som sagt man kender problemerne...

Bl.a. vil du komme først i køen med mindre børn...

Men dig om det - du ved åbenbart bedre selv...

Så jeg smutter igen...

Held og lykke med søgningen...

Kommentar
Fra : myes

Dato : 23-03-09 13:49

uoverenstemmelser med udlejer, skal bare væk herfra længere er den ikke..
De ord jeg skrev om kommunen var kommunens egne ord, den besked jeg fik da jeg kontaktede dem. Har ikke for meget stolthed der til at bede om hjælp de er der for det samme. Men de beder os kontakte boligforening og det er også prøvet
Har hverken venner eller familie her i byen, de bor længere væk det samme gælder kærestens familie så ingen mulighed der..
Alt er afprøvet bortset fra dette, derfor er jeg her nu...

Men Nordsted jeg sætter pris på din hjælp

Kommentar
Fra : myes

Dato : 23-03-09 13:51

Hej nordstedt

ja den har vi allerede haft kig på, men den er desværre for lille. Den har samme størrelse som den vi har nu og det er forfærdeligt at der ikke er ordentligt plads til at lukke af for et børneværelse til lillepigen og vi har vores eget soveværelse.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 23-03-09 14:14

To styk's 3 værelses her, men lidt over den ønskede pris, men det er altså ikke til at finde noget hvor størrelse og pris passer til dit ønske

http://www.boligportal.dk/lejebolig/soeg_leje_bolig.php?submitNewSearch=now&page=1&amtId=3&postnrArray=.5500&boligTypeIdArr%5B4%5D=4&lejeLaengdeArr%5B%5D=3&huslejeMin=0&huslejeMaks=15000&fritekst=&heltamt=1

Hvis jeres indtægt er lav, er der måske mulighed for at søge boligsikring?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 23-03-09 15:04

Hejsa myes

Har du tænkt på at kontakte ejendomsmæglerne i Middelfart - de formidler ikke kun boliger til salg, men også lejeboliger.

Nybolig skriver f.eks: Nybolig også tilbyde at finde den lejebolig, som passer godt i forhold til dit behov, med hensyn til størrelse, beliggenhed, husleje osv. http://www.nybolig.dk/maegler/cp013.jsp?pageMode=PCNB000&contentId=N0123

Her er en oversigt over mæglerne i dit område - prøv at kontakte dem.Jeg har søgt på nogle af siderne, desværre uden held - men ring rundt og hør om ikke der er noget til jer....

Jeg ønsker jer stort held og lykke

http://www.boligsiden.dk/VisMaeglere.aspx?id=184a739678764406992a433a48f633fe

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-03-09 17:27

Ejendomsmæglere er grovdyre, men det er en mulighed.

Har I prøvet Fredericia ??

Godkendelse af svar
Fra : myes

Dato : 25-03-09 09:18

Tak for svaret Nordsted1.

Den lejlighed skal jeg ud og underskrive kontrakt på i morgen torsdag og var ude og se det lille rækkehus igår, super skønt og jeg er helt forelsket i det. Havde ellers sagt det ikke skulle være det, fordi det ligger lidt over og vores økonomi er meget streng, men vi kan ingen boligsikring få.

Endnu en gang tak, for de gode råd og venlige ord..