/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Mystik
Fra : flejsen
Vist : 713 gange
100 point
Dato : 22-03-09 14:01

Eksempel: Jeg har en mappen med 10 billeder.

Ni billeder flytter jeg til en anden mappen.

Et billede på 123 KB er tilbage.

Så kommer det: Klikker på mappen med et billede - egenskaber -

to filer, men i alt 1,4 MB. Hvor hulen ligger forskellen mellem 1,4 MB og

123 KB. Dette har jeg obs. flere gange.

Med hilsen fra Flejsen den yngre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-03-09 14:03

Citat
Eksempel: Jeg har en mappen med 10 billeder.

Sikkert din stavekontrol der blander sig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-03-09 14:05

Citat
Med hilsen fra Flejsen den yngre.

Er arto ikke din legeplads ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-09 14:11

1,4 er billedet
123 kb er et et tombnail af det store.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 14:18

Det er en skjult fil som hedder Thumbs, det er en database fil som Windows bruger til at gemme dine indstillinger i mappen om visning med mere, filen er større i mapper med mange billeder og den vil altid ligge tilbage i mappen, også selv om du har flyttet eller slettet alle billeder

Kommentar
Fra : flejsen

Dato : 22-03-09 14:26

Det er til at forstå o.v.n.

hvordan sletter/fjerner man så thumbs ?
Skal mappen slettes ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 22-03-09 14:35

Du kan slette hele mappen, eller du kan gå op og klikke på Funktioner - klik på Mappe indstillinger og på fanen Vis, der fjerner du markering ved skjul beskyttede operativsystemfiler, sig ja til advarslen, sæt også prikken ned til Vis skjulte filer og mapper, klik på Anvend og på OK, nu vises Thumbs i mappen og kan slettes.
Husk at stille mappe indstillinger tilbage igen, ellers kan du slette noget du ikke må slette ved et uheld

Godkendelse af svar
Fra : flejsen

Dato : 22-03-09 15:12

Tak for svaret o.v.n..

Det virker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 16:13

Selv tak, ja vist virker det, nu er mappen tom