/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Flash / Spørgsmål
10  Dr.Disco 500
Download af tv-program
Fra : bande
Vist : 601 gange
20 point
Dato : 22-03-09 10:19

HJÆLP

En tv dokumentar på svensk tv's hjemmeside ønsker jeg downloaded til min egen pc.
Jeg kan afspille dokumentaren i flashplayer og i windows media player men den udløber 23. marts altså i morgen!!!
Hvordan downloader jeg dokumentaren itlmin egen pc?????

På forhånd tak
Bo Andersen

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 30 point
Dato : 22-03-09 10:33

JJeg har prøvet mange metoder gennem tiden . Nogle er lykkedes godt, men kort efter har stationen fundet på endnu noget smart, så det ikke virker mere.

Her er en lidt tåbelig måde men den virker altid forudsat at man har det nødvendige grej.

Nødvendigt er en computer med tv-out fra grafikkortet. Mange bærbare har det.
En videooptager af en art. Dvd optager er bedst, men en almindelig vhs bånoptager kan bruges.
Forbindelse fra video-out til optager . En supervhs er godt, men almindelig composit kan til nød bruges.

Nu er det vel gået op for dig at man bare optager programmet fra computeren til dvd (eller vhs).
Derefter overføres der til computeren enten via dvd skive eller ved digitalisering af vhs båndet.

Med s forbindelde og dvd optager kan resultatet blive en ganske god mpg2 eller mpg4 film.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 22-03-09 11:24

Er der ikke et program der kan køre i baggrunden og optage den flasplayede film samtidig med man ser den, og overfører det til harddisk. derefter kan, hvis det er nøvendigt ,man redigere det.
jeg syntes at have set programmet nævnt i KANDU, men kan ikke finde det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-09 11:50

Du kan prøve med camstudie.
Det skulle løbende kopiere skærmbilledet til film. Jeg synes ikke resultatet bliver godt

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-03-09 12:15

En omvej er til video eller dvd optager.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-09 14:28

Brug Firefox som browser: http://mozilladanmark.dk//produkter/firefox/ og tilføj VideoDownloadHelper plugin: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/3006
hvis der er en film som kan hentes (det kan de næsten alle) så kan den tilføjelse finde og hente den

Godkendelse af svar
Fra : bande

Dato : 23-03-09 12:52

OK
Jeg forstår at svensk tv egentlig søger at blokkere for kopiering.
Jeg prøver som du beskriver.
Bande