/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Godt 3 personers telt !
Fra : scrubber
Vist : 1934 gange
200 point
Dato : 22-03-09 10:11

Står og skal købe et 3 personers telt. Mine krav er holdbarhed, holdbarhed samt at det kan sættes op af en person med 10 tommelfingre og må gerne være forholdvis let/lille i sammenpakket tilstand.

Er der nogen der kan komme med et godt fortslag til hvilket telt jeg skal vælge ?

Skal bruges af alle i familien. Vi er 4 børn + 2 voksne. På grund af snorke problemer skal vi have 2 stk 3 mandstelte ( 3 kvindestelte).

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 22-03-09 10:15

Så skal det være en iglo, den kan selv dine børn sætte op...

Eksempelvis en af disse:
http://www.vigfestival.dk/Default.aspx?ID=65

Og så blæser den ikke omkuld.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-09 10:39

Når du køber telt skal du være opmærksom på 3 ting.

Holdbarhed betyder bedre og kraftigere materialer. Derfor også højere pris og større vægt og omfang i sammenpakket stand.

Hvis i skal være 3 i et telt skal i have en størrelse, som i brochurer kalder 4 eller 5 mands.

Læg især mærke til højden. Det er dejligt at kunne stå op i en del af teltet.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-09 10:51

Hej med dig.
Prøv at kigge lidt på denne side.
http://www.billigcamping.dk/shop/easycamp-2009-194c1.html

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-03-09 11:56

Dit spørgsmål går primært på holdbarhed, let opsætning, lille og let. Før det kan besvares, er det interessant at vide, hvad dit/Jeres behov er for at bruge teltene?

Skal de slås op hver weekend, én gang om måneden, skal det stå fast i en periode osv. Sakal det have sovekabine, "køkken", osv.
På denne side: http://rejsequip.dk/vtelte.htm kan du læse lidt om de forskellige telttyper, vandsøjletryk osv.

Når I har fundet ud af telttypen og Jeres behov, kan jeg kvalitetsmæssigt anbefale og stå inde for fx: http://www.outwell.dk/frontpage.aspx?b=Outwell&bid=2&lid=2&l=da-DK telte.

Det med at snorke, det "isolerer" teltet ikke. Om i sover i samme telt, elleri hvert sit telt ved siden af hinanden , er stort set uden betydning. Teltene skal så blot stilles et stykke fra hinanden, så er det de andre campister der hører snorken.

Vi har camperet siden 1971 - de første år i villatelt. Det største telt var på 30m2, og tog 2½ time at opstille. Teltene i dag er hurtigt oppe at stå pga. konstruktionen.

God tur!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 22-03-09 12:19

Jeg kan varmt anbefale dette outwell telt, det har vi selv haft.

Der er god plads til tre personer, og så er der en ordentlig ståhøjde.

Udenfor selve kabinen, men stadig inde i teltet, er der mulighed for et lille bord med stole, så kan man også sidde og hygge sig lidt uden at skulle sidde i sengetøjet, eller komme tørskoet ind i dynerne

http://www.outwell.dk/TentCategory.aspx?b=Outwell&bid=2&lid=2&l=da-DK&pid=1&catID=253

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 22-03-09 15:07

Hvis I er interesseret i et Eureka Tunnel Telt til 8 pers, har jeg et brugt til salg (brugt to gange da vi nu har campingvogn). Købt i Spejdersport.

Teltet er ideelt til familien idet der er over 2 meter ståhøjde og tre sovekabiner (2*2 pers. og 1*4 pers). Link til mindre udgave:

http://www.spejdersport.dk/templates/1product_variants.asp?ProductGuid=403941&indgang=soeg

Ellers kan jeg tilslutte mig Outwell som Nordsted også er inde på - de har nogle gode vandsøjletryk på deres telte - vælg aldrig et telt under 1500 i vandsøjletryk.

Husk at med camping bliver snorkeproblemerne ikke løst ved at I har hvert jeres telt - der er ganske lydt.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 23-03-09 16:45

Det er ikk et telt vi skal holde lange ferier i. Det er et telt som skal bruges af børnene og af faderen nå de skal noget med sport /skole og lidt 2-3 dages ferier en gang imellem.

Jeg gider bare ikke at have et telt der går i stykker den 3 gang man sætter det op. Og så forventer jeg også at det kan tåle 1-2 dages massiv regnvejr.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 23-03-09 16:46

Hej igen !!

Og jeg glemte at det skal også kunne bruges når jeg en hgang imellem skal på en lille tur på motorcyklen. Skal altså ikke fylde så meget !!

mvh scruber

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 23-03-09 16:49

citat
"Det med at snorke, det "isolerer" teltet ikke. Om i sover i samme telt, elleri hvert sit telt ved siden af hinanden , er stort set uden betydning. Teltene skal så blot stilles et stykke fra hinanden, så er det de andre campister der hører snorken."

Jeg har det fint med at det er de andre der skal høre på konens/drengens snorken, bare jeg ikke skal.

mvh scrubber

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-09 16:50

Jamen jeg anbefaler gerne Outwell- Arizona igen

Prøv at se på linket, jeg lagde igår, det telt opfylder alle dine ønsker (altså med hensyn til teltet)

Godkendelse af svar
Fra : scrubber

Dato : 24-03-09 22:56

Tak for svaret Nordsted1.