/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
dampspærre
Fra : jensogmumi
Vist : 820 gange
50 point
Dato : 22-03-09 09:04

Hej med jer. Jeg skal til at montere dampspærre ,og er i tvivl om hvad jeg gør mellem gulv og væg . Gulvet er beton , og dampspærren fra væggen skal vel limes til betonen.??? Og i såfald med hvad ???

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-09 09:33

hej

her er et link som beskriver lidt af hvordan man gør det korrekt

http://www.ef1386.dk/projekter/ERFA/970704.pdf

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-09 12:19

Hvis du laver dampspærren af PE folie , som mange gøe, kan du godt glemme alt om at klæbe.

Der findes tape, som tilsyneladende holder, men det gør det ikke i længden.

Bedst er det uanset dampspærrematerialet at lægge den i klemme under en liste. som sømmes eller strues med korte mellemrum. Listen kan være fodpanel eller undelag for afdækningsskinne or elledninger.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-03-09 13:14

Citat
Bedst er det uanset dampspærrematerialet at lægge den i klemme under en liste. som sømmes eller strues med korte mellemrum. Listen kan være fodpanel eller undelag for afdækningsskinne or elledninger.

Nemlig.Sådan skal det gøres

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 23-03-09 05:29

Citat
hej

her er et link som beskriver lidt af hvordan man gør det korrekt

http://www.ef1386.dk/projekter/ERFA/970704.pdf

Lige præcis...

Godkendelse af svar
Fra : jensogmumi

Dato : 24-03-09 17:59

Tak for svaret return.