/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Vores hankanin vil parre sig
Fra : mdo
Vist : 1511 gange
100 point
Dato : 19-03-09 21:04

Min datter har en hankanin som er godt 3/4 år - efter den er blevet kønsmoden vil den parre sig på alt og alle. Hvad kan man gøre for at stoppe dette ? Og kan man overhovedet gøre noget ?

/MDO

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 19-03-09 21:10

SÆLG DEN

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-09 21:17

Køb en hunkanin til den og du og din datter vil kunne sælge snesevis af kanin unger...

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 19-03-09 21:47

Citat
svendgiversen

Dato : 19-03-09 21:17

--------------------------------------------------------------------------------
Køb en hunkanin til den og du og din datter vil kunne sælge snesevis af kanin unger...

svendgiversen .... hvordan kan du være sikker på det ... at ungerne bliver solgt ?????

Var det ikke bare en dumsmart bemærkning

mdo

Du kan ringe til dyrlægen. Han/hun kan give dig et svar. Evt. kastration, som vil mindske det.

Kommentar
Fra : BarkeBillen

Dato : 19-03-09 21:59

giv din datter p piller inden hun lærer for meget

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 50 point
Dato : 19-03-09 22:06

Jeg tror ikke så meget det er fordi den vil parre sig.
Den er sikkert udmærket klar over, at alt og alle ikke er en hunkanin

Men, de fleste dyr bruger den adfærd som et udtryk for dominans, og både hanner og hunner kan i øvrigt gøre det.

I kan selvfølgelig prøve at lære den, at den ikke må.
Så snart den gør det, så sig nej med en fast stemme og tag ham væk fra "emnet".

Muligt det vil hjælpe at få ham kastreret, det er dog ikke sikkert hvis det skyldes dominans.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-09 22:37

Sådan opførte min hankanin sig også....og det var altså synd for hunden

Og ikke nok med det, så begyndte han også at strinte - igen gik det ud over hunde -

Jeg lod ham kastererer, det hjalp helt gevaldigt - der gik ikke ret lang tid før vi kunne se forandringen-

Så jeg kan varmt anbefale dig at få din kanin kastereret - der er selvfølgelig altid en risiko, især ved kaniner, -men jeg syntes det andet var uholdbart

Nu har han fået en kæreste, og det er dejligt jeg ikke skal tænke på at de kan få unger -- de nåede at få et kuld--- altså ikke at de ikke måtte få unger, men jeg har svært ved at skille mig af med dem

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-03-09 23:50

Hvorfor tror Du egentlig at der er lavet så mange vittiogheder om kaniner.......og folk der prøver at efterligne dem.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 20-03-09 12:09

Stik han en ballon en gang imellem og han begynder at vælge med omhu

Godkendelse af svar
Fra : mdo

Dato : 20-03-09 12:16

Tak for svaret dova.