/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blokering af programopstart.
Fra : Jaffe123
Vist : 518 gange
100 point
Dato : 18-03-09 12:58

Jeg er ny med Windows Vista og synes at det er irriterende at man hele tiden skal give tilladelse til programmer der skal startes. Jeg er klar over at jeg kan fjerne det helt, men er ikke interesseret i det. Der imod vil jeg gerne kunne "godkende" et program, så det starter op almindeligt hver gang, uden at skulle godkendes. Kan det lade sig gøre?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-09 13:06

HVAD er det du skal godkende ?????

Hvis du bliver spurgt om noget godkendelse er det sikkert fra dit antivirusprogram - eller det er et program der forsøger at komme på nettet...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-09 13:10

Det er Defender som blokere, er jeg næsten sikker på, klik på ikonen nede ved uret og Kør blokeret program, jeg selv haft problemet efter at have ændret i msconfig, Defender blokerede for den OK som kom efter genstarten

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-09 13:13

Det er UAC der driller, prøv at højreklikke på filen du vil køre,
vælg Egenskaber, der er et sted hvor du kan vælge at køre filen
som Administrator, vælg det og klik OK

Funker det?

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-09 14:56

Administrator Windows Vista:
http://www.it-artikler.dk/2008/06/10/administrator-windows-vista/

Om Brugerkontrol (UAC):
Hent denne fil http://www.tweak-uac.com/
Højreklik på den, og "Kør som Administrator" og sæt UAC til Quit mode.
Du slipper så for alle sikkerhedsadvarslerne, men beholder den sikkerhed som UAC vitterligt giver.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : Jaffe123

Dato : 18-03-09 15:39

Tak for svaret Klaudi. Jeg prøvede Tweak-uac og det virkede.
Kan det virkelig passe at det skal være så besværligt? Jeg står oprettet som administrator, så jeg bude vel have lov til at bruge programmerne.
Jesper

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-03-09 15:45

Velbekommen, ja det er besværligt, det er Vista, det er nærmest til at få et flip af

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Jaffe123

Dato : 21-03-09 15:53

Ja, så var jeg alligevel lidt for hurtig. Det fungerer bare som hvis jeg slår det hele fra. Nu brokker den sig bare over at sikkerheden er dårlig, da det er slået fra. Den er ikke nem!!!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-09 16:45

Prøv:

Kontrolpanel>Sikkerhedscenter>Skift den måde, Sikkerhedscenter advarer mig på.

Vælg en af mulighederne.

mvh klaudi