/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke komme ind på mine HD
Fra : OnkelJoachim
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 17-03-09 20:58

Hej alle sammen.

Når jeg er inden i "Denne computer" og prøver at gå ind på en af mine drev (andre end C:)
åbner sig hurtigt et MS-dos vindue som lukker med det samme igen, men ind på drevet kommer jeg
altså ikke. Jeg kan godt komme ind på drevne hvis jeg blot går nogle omveje via søge funktion mm.

Nogle der kender til dette problem?

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 17-03-09 22:01

Uden at skulle sige for meget, har du sikkert en eller anden form for virus?
der lukker sin adgang til dit drev.

Og du er vel logget ind som ADMIN, hvis det kræves.

Prøv at se efter i C: og se efter mærkelige filer/ mapper

Prøv at gendanne systemet til et tidligere tidspunkt.

Ellers prøv C: højreklik på drevet og egenskaber/ funktioner og sæt kryds ved undersøg/ reparer.

Ellers prøv at søg på google efter et program der hedder TUNEUP
og kør registry cleaner, det kunne være det virkede.

Du må på en eller anden måde have slettet??? noget.

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 17-03-09 22:38

Det er noget som pludseligt er sket, jeg bruger min computer rigtig meget så det er ikke fordi jeg er helt uvidende omkring det.
Som sagt kan jeg sagtens komme ind på den partitation (C:) hvor win ligger (xp vel at mærke)

men resten E:\ G:\ H:\ kan jeg ikke komme ind på, dog kan jeg godt, hvis jeg først højre klikker på en given partitation og vælger "explorer/udforsk" virkelig mystisk. Men som du selv siger må det være en form for virus, jeg oplever nemlig også tit at min computer fryser.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-03-09 23:40

Prøv at køre denne scan, det kan være det løser problemet. Den er ret omfattende og tager lang tid, måske 2 timer. Men den er hamrende god og så er det Windows egen. Og det er gratis at scanne.

http://onecare.live.com/site/da-DK/default.htm

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-03-09 00:38

Citat
Prøv at køre denne scan, det kan være det løser problemet. Den er ret omfattende og tager lang tid, måske 2 timer. Men den er hamrende god og så er det Windows egen. Og det er gratis at scanne.

http://onecare.live.com/site/da-DK/default.htm

Nu tænkte JEG ikke på den slags virus__

Men noget man henter ned, når man 'bare' vil afprøve et program eller 2.
Citat
men resten E:\ G:\ H:\ kan jeg ikke komme ind på, dog kan jeg godt, hvis jeg først højre klikker på en given partitation og vælger "explorer/udforsk" virkelig mystisk. Men som du selv siger må det være en form for virus, jeg oplever nemlig også tit at min computer fryser.

Derfor jeg tænkte på en gendannelse.

Selv har jeg 'slettet' mit skrivebord, hvilker til tider kan være FU_ træls, når man
BARE lige skal se det.

Og samme er sikkert sket for dig, UDEN at vide det.

Men og alt andet, har du prøvet at
Ellers prøv C: højreklik på drevet og egenskaber/ funktioner og sæt kryds ved undersøg/ reparer.
Ellers prøv at søg på google efter et program der hedder TUNEUP
og kør registry cleaner, det kunne være det virkede.

Det plejer at hjælpe, ellers se efter i C: system skjulte mapper osv.
Kan du lave en genvej på skrivebordet ????? der giver direkte adgang til E/ D?

Og kan du se drevet i C: start/denne puter/ administrer/ diskhåndtering
prøv lige at OPDATER det hele DER.
Se efter i øverste proces-linie.

Ellers ville jeg mene at Norton Partition et eller andet kan oprette det.

Men træls er det sgu..

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-03-09 00:51

Citat
Men som du selv siger må det være en form for virus, jeg oplever nemlig også tit at min computer fryser.

Smid den i OVNEN, så skal den sikkert hurtigt lære andre 'u-noder'

NOPE: vits_ men et eller andet er der sket, og helt sikker i forbindelse med et
andet ''prøveprogram'' der skulle afprøves.

Grunden til jeg skrev se under C: for en mærkelig mappe, var at
HVIS andre har adgang til din puter godt kunne finde på
at lægge en såkaldt falsk virus ind, SÅ DIN PC ENTEN
STÅR PÅ HOVEDET, eller musen ikke virker..osv

Men disse plejer 'kun' at virke til næste genstart, så tror ikke det er, DET

Citat
ellers = kommandopromt/ scannow/sfc/fix

Lige som jeg kan huske 'den' men har du en opdateret xp___LAD VÆRE
det ødelægger næsten ALT + du skal have din licencer opdateret.

Sorry kan ikke hjælpe mere med den, uden mere info:
Men har en masse gode råd til at undgå skidtet

http://www.majorgeeks.com/Returnil_Virtual_System_Personal_Edition_d5702.html
+
http://en.wikipedia.org/wiki/Disk_image

PM for det.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-03-09 01:03

Citat
åbner sig hurtigt et MS-dos vindue

Bare det, viser at der er noget galt.

Se også under START/ KØR/ msconfig/
der kan du se hvad og hvilke programmer der gør livet SURT for dig.
MEN BRUG DET KUN HVIS DU VED HVAD DU HAR_ og skal starte op.
Som regelt kan du godt fjerne X ved MS, eller kommer du aldrig ind
på din PC

den er nemmere med tuneup / = admins control/ start up, men pas på_stadigvæk
da en enkelt fjernet er mangel på 'andet' igen
Men det er sikkert mere udførligt forklaret, hvad de enkelte programmer virker SOM.
og om de er nødvendige, for at starte op.

Tag en back-up før du begynder, programmmet er gyldug i 30 dage.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 18-03-09 01:09

Citat
http://onecare.live.com/site/da-DK/default.htm

Sikkert B_Gates der ikke skal ind på den, og eventuelt lave 'mindre' skader.
TROR IKKE PÅ MS ELLER ANDET DER KOMMER FRA DEN SIDE AF.
Altså løfter om sikkerhed og =/))%"=??"%)=#&&

Nu igen_

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-09 07:09

Hvis Virus kan udelukkes, så ville jeg prøve værktøjet fra Advanced SystemCare fra IObit:

http://www.iobit.com/

..hvis der er tale alm. rod i systemet.

Alternativt kan du prøve Ccleaner: http://www.ccleaner.com/

(Her er en manual: http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-03-09 17:07

Din beskrivelse passer præcis på noget spyware.

På dine drev ligger der en fil AUTORUN.INF og en mappe RESYCLE .... læg mærke til stavemåden, med S i stedet for et C

Hvis du dobbeltklikker på drevet læser den autorun.inf som får den til at udføre den kommando der ligger i mappen resycle (lige som autorun på en cd)

Begge dele kan slettes men det anbefales at køre en scanning med superantispyware eller malwarebytes antimalware

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-03-09 17:08

glemte lige at skrive at autorun.inf og mappen resycle er skjult, så for at se dem skal du slå visning af skjulte filer og mapper til

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 19-03-09 16:29

Hej alle sammen, sikke en omgang:)

Nu vil jeg først lige prøve at køre et forskellige virus scan og se om det evt kunne hjælpe.

Her er lige et billede af hvad der kommer frem når jeg prøver at komme ind på mine drev.
http://www.freeimagehosting.net/image.php?ae3e3682f7.jpg
Håber det hjalp nogle af jer.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-03-09 16:51

Jeps, præcis som beskrevet, en mappe med navn RESYCLED

Scan med et af disse to programmer: http://superantispyware.com og/eller http://www.malwarebytes.org

(husk lige at scanne usb drev også)

Kommentar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 22-03-09 17:27

At køre forskellig scan har virket, især antispyware, så nu kan jeg komme ind på næsten alle drev på én hd som stadig skriver det samme, andre drev gør det ikke mere, mystisk.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-03-09 00:21

h.klik på drevet --> vælg åbn --> find filen autorun.inf --> slet filen (husk at tømme papirkurven)

Accepteret svar
Fra : axelbjarne

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-09 00:58

Lav en dynamisk opdatering, så kommer det garanteret til at virke, med mindre det er dit bundkort.

Den kan laves på 2 måder.

1. Når du har fået startet din computer op, så sæt din installations CD i, og når CD'en er startet op, så trykker du på installer Windows XP, det bliver så automatisk en dynamisk opdatering, hvor du beholder alt hvad der ligger på din computer, bortset fra, at dit styresystem bliver fornyet helt. Du skal så ud og hente alle opdateringerne igen....

2. Du kan også starte op fra et CD-drev, hvor det fremkommer som om, du vil installer på ny,
tryk på en tast, for at starte CD'en,
det gør du så,
hvor du så kører forbi R , næste gang trykker du på installer, tryk aldrig på F for formater...så er det hele jo væk.

Godkendelse af svar
Fra : OnkelJoachim

Dato : 21-04-09 21:42

Hej alle sammen, undskyld vente tiden, min computer har simpelthen været næsten alle folks ideer igennem.

Dog var den sidste der fik gjort helt bund på det, eller dvs, en god gammel re-installation af win.
Dejligt....