/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Oprette en PDF fra scanning
Fra : ingelein
Vist : 899 gange
50 point
Dato : 16-03-09 16:08

Hej
Jeg skal scanne nogle dokumenter og sende dem som PDF filer.
Jeg synes ikke at de bliver ret fine og let læsbare. Gør jeg noget forkert ?
Kan jeg scanne og direkte gemme scanningen som en PDF?

Jeg gør følgende: scanner og gemmer som JPG eller TIF eller BMP.¨
Derefter sender jeg filen til min PDF-Writer og gemmer den.

Er der noget galt med min opløsning eller kunne jeg bruge en bedre converter end
CutePDFwriter ?

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 16-03-09 16:17

Det kan være opløsningen på det indscannet den er gal med. Prøv at gøre det større! UDEN at forvride det.

Prøv at scanne til Word og konverter derfra.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-03-09 17:30

brug adobe acrobat. Den er ikke gratis, men gør det flot i et hug.

Microsoft officepakken kan også.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-03-09 17:33

Hej transor
"Wodden" gør man det i Microsoft Office pakken. Er det ImageWriteren man skal bruge?
Var slet ikke klar over at det var en mulighed.
Jeg har kun Office-2003 pakken.
Hilsen
Ingelein

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 16-03-09 17:36

Jeg tror det er din scanner der giver problemer. CutePDFwriter bruger jeg selv og får altid perfekte PDF-filer.

Kan du ikke scanne direkte til PDF? Måske skulle du lede efter et bedre scannerprogram, der kan scanne direkte til PDF.

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 50 point
Dato : 16-03-09 19:23

Scan ved 300 dpi og gem direkte som PDF-fil.
Stil scanneren på skarp, - hvis det er muligt.
Giv evt. lidt mere kontrast hvis dette er muligt.
Herefter kan du sende den fil du nu har af scanningen, som du sender alle andre filer.
Ammitz

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-03-09 20:36

Jeg prøvede lige igen med min officepakke. Den kan godt nok skanne , men kan vistnok kun lave pdf hos mig fordi jeg også har adobe acrobat, der virker som plugin i officepakken.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-09 02:20

Jamen jamen hvornår lærer i kære Windows Office brugere, at der findes et alternativ som hedder OpenOffice: http://da.openoffice.org/about-product.html
hvis vi nu gjorde os den tanke, at du havde OpenOffice på din computer, så klikkede du bare på Indsæt og går ned til Billede, går ud og klikker på Scan vælg kilde, du har scanneren tændt og OpenOffice finder hurtig den scanner og henter billedet ind i dokumentet, derefter er det bare at klikke på Filer og på Eksporter som PDF.
Se så nemt og godt kunne det gøres, hvis du havde haft en gratis kontorpakke

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 17-03-09 09:40
Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 19-03-09 18:31

Tak for svaret Ammitz.

Jeg ændrede både opløsning til 300 og lysstyrken.
Hilsen Ingelein