/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
HK - unge medlemmer
Fra : jeb3
Vist : 468 gange
100 point
Dato : 16-03-09 15:33

Kan dette virkelig passe:

Jeg har set på HK's hjemmeside, at man som studerende (på handelsskolen) kan få et gratis medlemskab af HK, mens man har studiejob.

Jeg har en 15 årig dreng i 8 kl. der har fået job 6 timer om ugen. Men han skal betale for medlemskab!

Hvad er forskellen lige bortset fra, at de studerende oftest tjener mere end en 15 årig.

Jeg må nok tilstå, at jeg ikke kan huske hvad jeg selv gav dengang.... det er jo et par somre siden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-09 15:42

Jeg ville ringe, det er nemmere end at sidde og nærlæse hele siden, det er jo kun selve fagforeningen sønnen skal være medlem af og ikke a-kassen

HK er din fagforening
HK er en stærk fagforening der giver dig muligheder når du er ung. Vi tilbyder dig oplevelser, rådgivning og arrangementer. Vi arbejder for at forbedre din hverdag, din skole og dit arbejde.

Læs mere og meld dig ind her på siden, eller ring 70 11 45 45. Vi tager telefonen døgnet rundt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-09 15:42

Lige en sidebemærkning.... nogle firmaer, indbetaler til fagforeningen for deres unge ansatte, prøv lige at tjekke hans lønseddel

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-09 16:18

Citat
Det koster kun 39 kr. om måneden at være medlem hvis du er under 18 år og har et fritidsjob. Med HK får du mange muligheder og står stærkere.

http://www.hk.dk/ungdom/jeg_er_fritidsjobber

Citat
At være medlem af HK er ganske gratis, så længe du går på handelsskolen. Du får endda en heltids ulykkesforsikring oveni. Med HK får du mange muligheder og står stærkere.

http://hk.dk/ungdom/jeg_er_handelsskoleelev

Det var da underligt, eller måske de ikke regner med at man har et fritidsjob når man går på handelsskole??

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 17-03-09 11:30

Ligepræcis Norsted.
De skriver faktisk:
Citat
Du kan bruge os som sparringspartner både i forhold til dit studie og hvis du har et fritidsjob.

derfor undrer det mig meget at man skal betale for at være medlem fordi man "kln" går i 8 kl. og sandsynligvis tjener mindre.

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 08-06-09 14:02

Tak for svaret Nordsted1.Sådan er reglerne bare.