/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Kan TDC Home Trio betale sig?
Fra : cristian2
Vist : 1110 gange
40 point
Dato : 16-03-09 13:10

Min gamle far har haft en TDC-sælger i røret som vil prakke ham deres Trio-pakke på. Jeg har svært ved at råde ham. TDC plejer måske nok at være de smarteste, men sjældent de billigste.

Er der andre som kender dette produkt - eller endu bedre - ved hvor man kan få overblik over andre lignende produkter til en lavere pris? Der har engang været en hjemmeside hvor man kunne sammenligne produkter (?)

Det hedder "TDC Home Trio" og omfatter fastnettelefon, TV og IT til en samlet månedspris.
Dertil kommer "Fastnet Døgn", hvor man for 50 kr. ekstramdl. kan ringe ubegrænset til fastnet i DK.
Jeg kan ikke finde noget mobiltilbud - synes det er alt for dyrt med 130 øre pr. minut.

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-09 13:26

INGEN af udbyderne har nøjagtig de samme pakker... (så dumme er de dog ikke)

Derfor vil det være umuligt at sammenligne....

En ting kan du dog være sikker på - DE FORÆRER IKKE NOGET VÆK....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-09 13:32

Det skal din gamle far ikke umiddelbart hoppe på.

Der sker så meget lige i øjeblikket, specielt i forbindelse med digitalt TV.
Og der er flere muligheder: Telefon kabel, bynet forbindelser eller trådløs,
med stigende konkurrence og forventninger om trykkede priser.

Så jeg videregiver det råd jeg selv fik her i kandu: Vent lidt...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-09 15:23

Vi har valgt at få den trio, prisen for os er næsten den samme som det vi havde før, men nu har vi fået 27 ekstra tv-kanaler, vi betaler dog ca 40 kr ekstra pr. mdr for at få 20 mbit i stedet for de 10 de annoncerer med

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 16-03-09 21:10

Hvis han har TV leveret fra anden udbyder, så skal denne pris medtages i beregningerne.
Telefonforbindelsen i TRIO er internet basseret IP, og er et spørgsmål om smag.
Hastigheden på internettet er/kan være tvivlsom. For det hele leveres via telefonkablet, og er det gammel kobber, er det slet ikke sikkert, at det kan bære den høje hastighed.
Hvis den TV-forbindelse han har, har flere kanaler, så er det en overvejelse om, han vil reducere antallet, og om det er kanaler han vil se, i forhold til det gamle system.

Stil disse to regnskaber op ved siden af hinanden, og lav en konklusion af de to muligheder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-03-09 22:01

Vi havde kun tre tv-kanaler før, vi har tilmeldt os, for at afprøve det.

Hvis vi ikke er tilfredse, så kan man framelde det igen efter 6. mdr

TDC har sat et nyt system op på "vores" central for at vi kunne få 20mbit

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-09 22:10

Og jeg overvejer stadig Telia´s Stofanet tilbud.

Kun 249 kr pr måned for digital TV, telefon via TV kabel og PC net forbindelse,
hvor jeg i dag betaler 149 kr bare for net forbindelsen.

Men så skal jeg have zaptor, og der er vild uenighed i fælles antenne foreningen...

Har din far TV via bynet? Så er det måske et bedre alternativ??

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 14-04-09 14:21

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : clausbrandt

Dato : 21-04-09 21:09

Emnet er meget interessant for alle os, der bor på landet og ikke har fællesantenne.
Jeg synes ikke om, at TDC sælger TV som en del af en pakke.
F. eks. skal man have telefon som internettelefon istedet for det faste kabel mellem
kunde og central.
Hvis man en dag har strømafbrydelse, kan man ikke bruge sin telefon, Det kan man på den
faste linie, fordi centralen har batteribackup.

Men emnet fører mig frem til et spørgsmål:

Er der nogen der har erfaring med firmaet "STREAM TV". De tilbyder 25 TV kanaler
for kr. 79,00 pr. måned leveret på den normale internetforbindelse, der skal være på
mindst 2 megabit.
Man skal købe en "SETOPBOX" der indsættes mellem det almindelige modem eller router
og Tv apparatet.

Tilbudet lyder som et godt alternativ til TDC `s TV tilbud. Men er det stabilt ???

Hilsen

Claus Brandt