/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Media Pl. kan ik finde lydfil?
Fra : cristian2
Vist : 733 gange
40 point
Dato : 16-03-09 00:22

Jeg har mine lydfiler på en ekstern HD. Det har hidtil ikke været noget problem at afspille herfra. Men på det seneste er det blevet sådan at jeg skal lave nye afspildningslister hver gang jeg vil høre musik.
Når jeg klikker på en afspildningslisten, skriver den:

Windows Media Player kan ikke finde filen. Hvis du forsøger at afspille, brænde eller synkronisere et element, som findes i dit bibliotek, peger elementet muligvis på en fil, som er blevet flyttet, omdøbt eller slettet.

Men filerne er hverken flyttet, omdøbt eller slettet.

Hvad kan jeg gøre?

Jeg kører: XP
Windows Media Player kopatibilitets-tilstand: Windows 95

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 16-03-09 00:31

Citat
Windows Media Player kopatibilitets-tilstand: Windows 95

Øh, hvorfor?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-09 00:37

Jeg gemmer play listerne på samme drev som lydfilerne, måske derfor jeg aldrig har problemer, heller ikke efter en formatering, play listerne virker stadig med den nye installation, prøv at gemme dine play lister på den eksterne harddisk

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-09 08:33

Det må være fordi din HD har fået nyt drevbogstav, det ændres sommetider hvis man har haft andre ting sat til, f.eks. kamera, telefon, usb stick.

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 20 point
Dato : 16-03-09 08:55

PS:
Du kan evt. give din HD med musik et nyt drevbogstav, f.eks. Z, så burde det ikke konflikte med andre enheder.

Det kan du gøre sådan her, din musik HD skal være sat til:

Højreklik på Denne Computer (på Skrivebordet), vælg Administrer og vælg Diskhåndtering
Her finder du din HD, højreklikker på den og vælger Skift drevbogstav og sti,
her klikker du så rediger og så vælger du f.eks. Z, klik ok,ok

Så skulle den gerne hedde Z, også næste gang du sætter den til.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 20-03-09 13:15

og afspil musikken med Winamp...så behøver du ikke tænke på at lave nye lister hver gang du henter/køber noget nyt

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-03-09 10:00

Nu er det hele måske blevet væk

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 14-04-09 14:22

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 14-04-09 15:59

Velbekommen