/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Anvendt litteratur?? HASTER!!
Fra : johanma
Vist : 578 gange
200 point
Dato : 15-03-09 22:03

ang. opgave på sygeplejerskeuddannelsen

Hvad er forskellen på anvendt og dokumenteret litteratur? Hvordan ved man hvad der hører under hvad?

"Angive anvendt litteratur: minimum 150 sider
Dokumentere i alt 500 siders litteratur af relevans for det praktiske forløb og den aktuelle grundlæggende kliniske virksomhed"

http://www.ucl.dk/media(2626,1030)/Modul_4_-_Intern_klinisk_pr%C3%B8ve_-_Grundl%C3%A6ggende_klinisk_virksomhed.pdf

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-09 22:17

Anvendt litteratur kan være litteratur du citerer fra. Bøger eks.

Dokumenteret litteratur er litteratur der er videnskabeligt dokumenteret.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-09 22:20

Jeg tror du misforstår opgaveteksten...

Prøv at opfatte den som:

150 sider anvendt litteratur og 500 sider relevandt litteratur,
og du skal angive (dokumentere) begge dele ...

Accepteret svar
Fra : hyldeborg

Modtaget 210 point
Dato : 15-03-09 22:44

Jeg mener at "anvendt" litteratur er litteratur du direkte har brugt i din opgave (det du har litteraturhenvisninger til), og den "relevante" litteratur, er litteratur du overordnet er blevet klog af.

Vh
hyldeborg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-03-09 07:25

Anvendt litteratur, brugt i din opgave, er vi enige om..

Derimod mener jeg stadigvæk det næste er dårligt formulet:

Dokumentere betyder påvise at noget er rigtigt.
Hvordan skulle en studerende sygeplejerske kunne dokumentere rigtigheden af 500 sider?

Du kan dokumentere at du har læst og forstået de 500 sider,
ved at henvise til dem og ved at anvende uddrag heraf i din afhandling...

Godkendelse af svar
Fra : johanma

Dato : 17-03-09 13:48

Tak for svaret hyldeborg.