/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Skifte til DLG Land og Fritid?
Fra : Oldboston
Vist : 1544 gange
100 point
Dato : 14-03-09 04:27

Jeg har haft besøg af en sælger fra DLG (Land og Fritid), og deres vilkår ser fornuftige ud. Har aldrig brugt andre end TDC, men har flere gange været mindre tilfreds, både med priser og dårlig vejledning. F. eks. skiftede jeg på en fastnettelefon i sommerhus fra ISDN til bredbånd, men TDC "glemte" at jeg ville have taget ISDN ned, så i mere end et år havde jeg begge dele - og betalte for det. Men DLG-sælgeren virkede overbevisende, og prisen er klart gunstig.

Det, jeg nu spørger om, er om andre har rimelige erfaringer med DLG. Kan man komme i kontakt med dem, hvis der er problemer? Har de informative hjemmesider ligesom TDC? Hvor jeg bor, ude på landet, skal man i en lokal tømmerhandel, hvis man skal snakke med DLG om telefoni, og på landet er vi vant til, at de personlige kontakter ofte er bedre end nok så gode hjemmesider. Men - hvis det er rigtigt, at DLG er blandt de fem største udbydere, så må der også være nogen på kandu.dk, der har erfaringer med dem. Det er jeg meget interesseret i at høre om.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-03-09 06:57

Èn urimelig erfaring med DLG, sælgeren flyttede på eget initativ vores
telefon over, inden vi havde en aftale.
Derefter havde vi det værste bøvl med at rette hans fejl.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 14-03-09 08:42

Har selv flere mobiler og fastnet hos DLG tele og ok service på det hele. http://www.dlg.dk/DLG+Tele/

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-03-09 08:48

De fejler allesammen, nok mest TDC da de mange gange cutter en forbindelse omgående efter en opsigelse og før den anden udbyder er på plads.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 14-03-09 09:15

Vi har brugt dem nogle år, men opsagde abonnementet da vi fik lyslederkabel indlagt. DLG var billigere end TDC, IP telefon var dog billigere i den samlede pakke. Det tog dog sin tid for DLG at afmelde os som kunde og ellers få for meget betalte penge tilbage, men ellers er de ok at være kunde hos. De er også til at få fat på pr. telefon.
Jeg havde ikke intryk af at de prøver at "røvrende" en, som mange andre selskaber. Helt sikkert er de bedre end TDC, for der har vi også været kunde i nogle år, og ALDRIG mere!
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : Hunbjoernen

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-09 10:26

Selv om de lovede at det ikke ville være besærligt for mig at flytte over til dem, fordi de nok skulle sørge for det hele, endte det med at det blev mig selv der skulle ringe til mit gamle selskab og sige aftalen op, da de ikke kunne med det abonnement jeg lige præcis havde.(Sælgeren havde se hviklet abonnement jeg havde, da hun var herude, og sad og lovede at de flyttede det for mig.) Mit fastnet blev aldrig flyttet af en eller anden grund. Og da jeg så senere ville skifte selskab igen, får jeg en henvendelse fra dem 14 dage efter jeg er flyttet over, at nu kunne de sørme pludselig gøre det billigere end jeg havde det før.. Da jeg takker nej, (havde jo bundet mig i det nye selskab) får jeg pludselig en ekstra regning på noget de havde "glemt" at opkræve tidligere..

Det kan godt være jeg bare har været uheldig, og/eller de er blevet bedre siden (Det er ca 2 år siden jeg skiftede væk fra dem igen). Men jeg er nu glad for dem jeg har nu, og regner ikke med at flytte tilbage..

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 14-03-09 12:55

har ikke gode erfaringer med dlg. efter besøg af en konsulent hvor vi bare snakkede m priser og muligheder, kom der pludselig en regning på telefon og internet selvom jeg ikke havde skrevet på en ordrebekræftelse. og det tog mere end et år at komme ud af det og slippe af med div. rykkerskrivelser og trusler om foged og retssag.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 14-03-09 16:31

Hmm, ligner Sonofon-metoder

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 23-03-09 10:58

Tak for svaret Hunbjoernen. Også tak til jer andre for jeres svar. Hunbjoernen får pointene, fordi dit svar indeholder en konkret advarsel om det, du var ude for. Den oplysning kan jeg bruge til at sikre, at det samme ikke sker for mig, idet jeg vil forlange - som en betingelse for flytningen - at afmeldingen hos tdc sker for dlgs risiko.
Venlig hilsen
Oldboston