/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Fiskens navn
Fra : annespil
Vist : 931 gange
147 point
Dato : 11-03-09 13:16

Hej
Jeg har fået nogle fisk som ser således ud: sølv grå/lidt grønt skær, gennemsigtig orange finner, sort halerod strækker sig lidt op ad kroppen og ned i halefinnen. De er ca. 6-7 cm, alm. fiskebygning, ret livlige. Jeg kan IKKE finde dem i nogen bøger. Måske en barbeart? På forhånd tak hvis nogen kan hjælpe

Accepteret svar
Fra : Cirkelinedk

Modtaget 157 point
Dato : 11-03-09 13:39

Er det muligt for dig at sende et billede af den, til mig? så er det lidt nemmere :) Ellers er der denne bl.a denne side du kan søge på : http://www.jjphoto.dk/akvariefoto/index_dk.htm

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 11-03-09 22:59

sidder og klukker over vendingen:. alm. fiskebygning !! *griner*

Kommentar
Fra : annespil

Dato : 12-03-09 10:04

Ok, mangorossa, grin bare. Det gjorde jeg sådan set også lidt selv
Til Cirkeline: Jeg fandt den på den side du foreslog. Det er en Norsk flagtetra. Tusind tak for hjælpen

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-03-09 10:12

Er det en akvarie fisk eller en rigtig spisefisk?

Fodres, steges eller koges??

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 12-03-09 10:37

Annespil Det var dejligt du fandt den

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 12-03-09 11:34

Ja det skulle bestemt tages positivt..det var ikke for at latterliggøre dig..slet ikke. Jeg synes det var et fedt udtryk *GG*

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-03-09 12:14

Derimod var min bemærkning mere for sjov.

Undskyld, og husk nu at acceptere så Cirkelinedk kan få sine points...

Godkendelse af svar
Fra : annespil

Dato : 13-03-09 09:45

Tak for svaret Cirkelinedk.
Også tak for de andre fine og humoristiske bemærkninger. Fiskene kan strengt taget spises rå i en mundfuld om du vil; men jeg fodrer dem nu.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 13-03-09 11:04

Tak annespil. Vi er her for at hjælpe hinanden God week-end til alle.

Kommentar
Fra : VeGmA

Dato : 15-03-09 17:30

Hey alle .. jeg ved ikke rigtigt hvordan man bruger kandu.dk :D.. men altså jeg har et spørgsmål om mit eget akvarie.. Men i kan jo svare her vis det er.. jeg har et akvarie på 54 l. og har 10 neon fisk og 3 skarlae i ville høre om hvor mange fisk jeg ca kunne have i mere ??

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 15-03-09 23:04

1 cm fisk ( voksen fisk) pr liter vand.

For det første skal man ha mindst et 250 liters for at ha scalare.

Når du har scalarene i det 54 liters, så kan du ikke ha flere fisk i. Scalarene skal ha plads og gerne masser af plads.