/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
bogføring af kreditnota
Fra : cb26
Vist : 1237 gange
20 point
Dato : 11-03-09 12:46

Hej,
Hvordan gør man med momsen når man skal bogføre en kreditnota. Den udligner en allerede udstedt faktura med salgsmoms. Skal der bare sættes købsmoms på ????

Kommentar
Fra : desdorf-nissen

Dato : 11-03-09 12:56

Hej,

Der skal også sættes salgsmoms på kreditnotaen, da det er en salgsfaktura som du krediterer.

Kommentar
Fra : cb26

Dato : 11-03-09 13:15

Jamen er der så ikke dobbelt moms ? ( eller udlignes det når den står i kredit ?

Accepteret svar
Fra : Busken

Modtaget 30 point
Dato : 11-03-09 13:22

Spejlvendt af salgsfaktura, så alt går i nul i forhold til den oprindelige faktura, også momsen.

Kommentar
Fra : cb26

Dato : 11-03-09 14:07

Tak for hjælpen, nu forstår jeg det endelig......

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-03-09 19:10

Det bedste du kan gøre er at lære lidt om regnskab inden du starter et firma.

hawaii7

Kommentar
Fra : mariafrederiksen

Dato : 11-03-09 21:12

Jeg ville sige at det var det mindste krav, man burde stille. Der er ufattelig mange småvirksomheder, der ikke har styr på bogføringen og derfor ikke lever mere end nogle måneder - måske et år.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-03-09 22:07

Er det i C5 / Concorde? For så kan man kopiere ordren i ordre arkiv, med negative fortegn.
Jeg plejer bare at skrive minus i antal.

altså:
varenummer varetekst antal leveret antal pris
7023 dims -1 -1 -95kr

Momsen burde programmes selv regne ud.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 12-03-09 08:51
Godkendelse af svar
Fra : cb26

Dato : 12-03-09 09:14

Tak for svaret Busken.