/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Meny som ikke er centeret..
Fra : spiky
Vist : 455 gange
171 point
Dato : 11-03-09 11:47

Hej, jeg har lavet denne her : http://www.koiengel.dk/ hjemmeside, til en jeg kender.

Han er meget tilfreds med hjemmesiden, men når han ser hjemmesiden, på hans skærm, så er menyen, ikke centeret, som jeg ikke helt forstår, da det virker fint på min egen skærm, også når jeg sætter skræm opløsningen helt ned, eller forminsker "internet browseren"

Er der nogen der ved hvad jeg skal lave om i opsætningen for at det også kan virke på hans?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-03-09 14:53

Sig han skal købe en ny putter

Den er da ok centreret, både med FF og IE

mvh klaudi

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-03-09 15:40

Det er din bekendts PC som er i udu, siden virker helt perfekt her.

Kommentar
Fra : gøgeungen

Dato : 11-03-09 18:51

Den blev SGU LANGGGGGGG.

Har du lagt selve scriptet ind på index,html - kan ikke se den.
Plus der er godt rodet rundt med diverse andre ting og sager
ELLERS er der jo denne__ der ejer siden/ LOL
Citat
This site is created by koiengel.dk

Hvad brugte du til at lave den menu med.

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 13-03-09 08:47

Jeg bruger kompozer.
Siden ser også helt forkeret ud når jeg ser den på ps3, teksten er alt for stor.
Også når men laver teksten størere i windows, så bliver teksten også støre på selve siden, det gør det ikke på andre hjemmesider.

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 13-03-09 08:49

scriptet mener du den banner jeg har kørene?

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 13-03-09 08:51

Citat
ELLERS er der jo denne__ der ejer siden/ LOL

Det har jeg set andre gøre, hvor der står i bunden hvem der her lavet siden, er der nogen regler om det ? :O

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 13-03-09 08:53

Har brugt denne guide til at lave siden i : http://kimludvigsen.dk/programmer-internet-kompozer.php

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-09 09:03

Den ser nu meget normal ud på IE, forsiden mangler banner nu!

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 13-03-09 09:10

Ja ved det :) er ved at lave lidt om i logoet :)

Kommentar
Fra : spiky

Dato : 13-03-09 09:35

Er der så nogen der ved hvordan jeg for teksten til at forblive den samme størelse, ligegyldigt hvor stor skriften er sat på computeren, ligsom jeg har lavet på siden pris = http://www.koiengel.dk/pris_liste.html

Jeg ved bare ikke hvad jeg har gjordt for at få det sån :S , nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-09 20:34

Jeg tror du (..og andre ) bør 'boge' den lidt i CSS

(X-)HTML har det ALDRIG været meningen skulle bruges til layout

(X-)HTML handler om INDHOLD = Overskrifter, afsnit, inddeling, tekst, billeder, lyd og videoklip.

CSS handler om PRÆSENTATION: Position (hvor), dimension (størrelse), fonte (tekst-typer), afgrænsninger (rammer = på engelsk; border), 'luft' (afstand til rammer/'nabo' elementer)) marginer, baggrund.

http://www.hjemmesideskolen.dk/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 85 point
Dato : 13-03-09 20:36

En anden god (..norsk, men engelsk-sproget) side: http:www.w3schools.com/

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : spiky

Dato : 21-03-09 21:12

Tak for svaret molokyle.