/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
dumme kat !! .o)
Fra : hellobal1
Vist : 940 gange
50 point
Dato : 11-03-09 08:00

Jeg har en hun kat der er ca 9 mrd. gammel, som når hun er i lege humør hopper op af vores ny malede dørkarme.. GJHHIHICXZSWQAÆØÅWXX..... Hvad gør man mon får at få hende til at holde op.. ??

Hun kradser også på vores dør ind til soveværelset tidligt om morgenen og vil ind til os, og så vil hun lege.. det er ik lige det man gider kl. 5 Jeg sørger altid for at hun kan komme ud, og at hun har frisk mad og vand så det ikke er det hun vil ha..

Er der nogle der mon har nogle gode råd, så vi kan sove om morgenen, og holde vores døre pæne, for hun bliver jo størrer og får kraftigere klør og flere kræfter, og dermed bliver dørene mere og mere medtaget... øv !!

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-03-09 08:26

Da jeg havde hunde, der var slemme til at kradse på dørene og lave mærker, satte jeg en gennemsigtig tynd plastikplade på døren vha. dobbeltklæbende tape. Skær den i knap dørens bredde og op til hvor katten kan nå at kradse.
På andre steder end døre, hvor de kan finde på at kradse, har jeg lamineret nogle sjove fotos i A4 størrelse og sat op der - det ser lidt sjovt ud, men bedre end at få væggene kradset op.

Når først soveværelsedøren konsekvent er lukket hver nat, holder de hurtigt op med at kradse på døren

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 11-03-09 08:40

ja god ide

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 11-03-09 10:04

en god vandpistol er også godt, hvis man tager katten i den unoder ;)

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 11-03-09 11:45

Husk også at give hende kradsebræt og f.eks også et par hyldegrene. Misserne elsker at pulverisere hyldegrene. Et godt kradsetræ og et par dråber baldrianrod på -- så er missens dag reddet. Oftest hjælper det når de har et sted de gerne må kradse.

Ellers er tricket med vandpistolen godt. Men det kræver man fanger hende i gerningsøjeblikket.

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 11-03-09 16:10

åhh hvor er i bare dejlig kloge.. .. hun gør sku også det at hun tørre numse af alle vejne efter toilet besøg.. føj hvor det dog er ulækkert... hvad stiller man op med det ?

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-03-09 16:46

Giver hende en ormekur, for det er sikkert orm der klør nederdrægtigt.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 19-03-09 16:59

skyd den kat

Kommentar
Fra : Niller5

Dato : 30-03-09 15:08

Det ved jeg ikke, men den siger da ikke som en høne ^^

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 30-03-09 19:01

nej ikke endnu da...

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 30-03-09 19:03

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : Aeg1

Dato : 05-06-09 18:48

hejså jeg har haft samme problem med vores katte de ville kradse i døren du skal sørge for at de har et kradsetræ i alle rum samt der hvor den mest kan lide at kradse når en at kradser er det fordi den vil vise hvad den kan den er jo stor og farlig sådan en lille killing...men giv den en ormekur det hjælper på den kløende numse

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 05-06-09 19:40

skyd den heller i dag en i morgen

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 11-01-10 18:26

Hej.
Et kattetræ eller noget i den stil er altid godt for katte. Nogle af mine katte gør også sådan.
De gør det for det meste for at få opmærksomhed og fordi de vil ind og nusse og lege.
Hvis du kun har en kat kan det være fordi hun savner en legekammerat.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 11-01-10 20:12

skyd den kat ,og du har fred

Kommentar
Fra : Gigli-Chico

Dato : 11-01-10 22:00

peter1215 .. hvis du har noget imod katte kan du altid gå et andet sted hen og skrive.
det er da noget dumt noget at skrive det du skriver!

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 12-01-10 09:18

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 12-01-10 16:36

Så spark den hvæk