/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Elevplaner
Fra : viper73
Vist : 1132 gange
100 point
Dato : 10-03-09 14:54

Er der ikke en der kan henvise mig til hvor gradueringen i elevplaner ligger ?

Det er nemt nok at læse elevplanen, men det er svært at se om der er noget der bedre eller om der er noget der er værre end det der er skrevet.

Så det jeg ønsker, er en oversigt hvor jeg kan se hvad de forskellige udsagn betyder.

F. eks står der , er god til, og kan m.m.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 15:18

Det nemmeste ville at spørge på elevens skole

I dette link, næsten nederst på siden, er der en tegning af en cirkel, hvor man kan se tre forskellige udtalelser, bl.a. dem du nævner, men om det er nok, må du lige selv tjekke, så meget har jeg heller ikke læst

http://www.langmarkskolen.horsens.dk/enis/Biennalen4.ppt#291,30,Perspektiv

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 10-03-09 16:29

Nej det var ikke en beskrivelse af skalaen, andre der ved hvor jeg kan finde en beskrivelse af det ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 17:51

Beklager, så kan jeg ikke finde ud af hvad du mener

Citat
Så det jeg ønsker, er en oversigt hvor jeg kan se hvad de forskellige udsagn betyder.

Citat
Nej det var ikke en beskrivelse af skalaen

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 10-03-09 17:56

Argh ja ok, den du henviser til er 3 ord i en cirkel . Hvis det er fordi jeg det ene sted har skrevet udsagn og det andet sted en beskrivelse af skalaen så må det åbenbart være forvirrende.

Men det jeg ønsker at læse om er hvad de forskellige , udsagn, beskrivelser i elevplanen betyder.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-09 18:18

Der findes ingen faste udsagn i en elevplan. Der er derfor ingen svar på det du søger.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 18:25

Hver enkelt lærer skriver selv elevplaner for de enkelte fag, så du må jo spørge læreren, om der er fremgang eller i det mindste uddybe - men det sker vel også til forældrekonsultationerne?

Kommentar
Fra : viper73

Dato : 10-03-09 20:16

Ja det sker til forældre/hjem samtalerne, men vi skulle gerne forberede os og dermed se hvordan læreren mente at eleven stod. Man kan selvfølgelig se at eleven klarer sig godt ud fra det der står, men det er svært når man ikke ved hvad der "bedst" og "dårligst"

Troede der var en slags skala der betegnede de udsagn de kom med, men det må de nok ikke pga af det måske lugter af karakterer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 20:57

Hvis der ikke gives karakterer i dit barns skole så - ja

Citat
men det må de nok ikke pga af det måske lugter af karakterer.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-03-09 21:30

Du er nødt til at stikke en finger i jorden og improvisere. Du kan tænke på karakterskalaen og henvise til den, sige :" hvis jeg skulle give karakter for dette så ville det ligge i omegnen af."

Venlig hilsen tidl. lærer

Godkendelse af svar
Fra : viper73

Dato : 10-03-09 21:34

Tak for svaret qfha. Og Nordsted1, lægger lige lidt point til dig også