/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Emhætte.
Fra : Mosebaek
Vist : 2119 gange
200 point
Dato : 10-03-09 08:36

Hej igen!

Hvorledes gør man en flexslange (Ø 120 mm) fra emhætte,fast til/i en eternitrør (120 x 170 mm).

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-03-09 08:54

I byggemarkederne kan du købe overgangsstykker/muffer, der skulle kunne klare opgaven.
De fås i næsten alle dimensioner.

Kommentar
Fra : Frank322

Dato : 10-03-09 08:54

Vi brugte gaffa-tape til at få en rund slange til at passe i et firkantet hul i udluftningen da vi satte nu emhætte op. Det er nu tre år siden, og det holder udmærket endnu. Du skal bare sørge for, at det er dækket fuldstændig tæt til.

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-03-09 09:56

Hej Mosebaek.
Vi satte vores fast med spændebånd.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-03-09 10:11

Jeg mener,når man "skyder" slangen op i eternitrøret.Hvordan jeg får hold på den der.
Det var jo fristende bare at tætte med en gang byggeskum.Så var det tæt og samtidig en nem måde at fæstne den på.Men der bliver nok fugtproblemer.(Kondens).

Mosebaek.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 10-03-09 10:22

Et overgangsstykke - rund/firkant - er nok det mest stabile.

Den firkantede del skal naturligvis sættes i silicone og med et par skruer.

Der bør ikke udvikles ret meget fugt i en aftrækskanal - den tørrer jo med luftstrømmen og de bedre emhætter/emfang har forsinkelsesstop efter brug.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-03-09 11:40

Tak for forslag indtil nu.Jeg går lige igang med lidt flere brædder,men vender tilbage senere.
Har lige afkortet eternitrøret,med vinkelsliper.(Sig det ikke til nogen).

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-09 15:52

Jeg siger ikke noget - men brug lige en maske.

Den slange skal da ikke ind i eternitrøret..............................så driver kondensen jo udenpå din slange.
Måske er det en god ide at isolere slange og udluftningsrør.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-03-09 20:02

Tak for svaret Eyvind.Det må blive dig denne gang.Dit råd:
Citat
Måske er det en god ide at isolere slange og udluftningsrør.

Vil jeg efterkomme.

Tak til alle for respons.

VH.Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind