/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Photodraw vil ikke gemme som Jpeg
Fra : astrupgaard
Vist : 358 gange
75 point
Dato : 02-04-03 12:11

Jeg henter et billede fra mit digitale kamera, bearbejder det i photodraw og forsøger at gemme det som jpeg med et nyt navn, via gem-som menuen. Billedet bliver ikke gemt - hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 12:20

Øhhh! Det forstår jeg ikke helt, jeg kan godt gemme i JPEG format. Hvis du benytter punktom i dit fil-navn, så går der 'ged' i det hele. Prøv med et let fil-navn som f. eks 123 og så ellers selv lade PhotoDraw og .JPEG

Et andet lille godt program jeg på det varmeste kan anbefale er http://www.irfanview.com/

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 12:21

Upz! Stavefejl PUNKTUM (.)

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-04-03 12:43

Hej Søren,

der behøver nu ikke at gå ged i det hvis man har punktummer i sit filnavn... f.eks. ka' et billede godt hedde... "solnedgang.ved.vesterhavet.jpg" windows ta'r filformatet efter det sidste punktum... jeg ved dog ikke om det gælder for winNt eller Win95 og nedefter... men Win98, Win2000 og WinXP gør det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 12:57

Hej Strarup... har lige prøvet at gemme på XP med punktummer og det virker jo som du beskriver, men når jeg så tager filen på en diskette og over på NT 'så går der 'kage' i det... så blev jeg også klogere

Mvh
Søren

Kommentar
Fra : astrupgaard

Dato : 02-04-03 14:37

Jeg har lige prøvet igen både med og uden punktum. Jeg kan stadig hverken gemme det som jpeg eller bmp ?
Jeg nedtog lrfanview som hjalp mig med problemet lige nu (Tak for rådet søren) men det ville da være rart at kunne bruge photodraw senere. Det har vel ikke noget at gøre med de effects jeg behandlede billedet med?

Stor hilsen Jesper A.

NB: Kan nogen fortælle mig hvor jeg finder de der sjove smileys?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 02-04-03 15:03
Kommentar
Fra : strarup

Dato : 02-04-03 15:09

Hej søren,

oki doki...

jeg er ikke helt sikker, men jeg mener det er pga. NT ikke ka' håndtere store filnavne... men jeg er dog ikke helt sikker...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 14:31

Hmm! Kommer lige i tanke om Twain drivere, måske det er her 'hunden' ligger begravet, og på den anden side, så er jeg noget i tvivl... medfulgte der ikke drivere til dit kamera?
Måske en idé at afinstallere PhotoDraw og så geninstallere med dit kamera tilsluttet... kun en tanke!

God påske...
Søren