/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
hæklet løber/festremse
Fra : tpjevser
Vist : 4135 gange
200 point
Dato : 09-03-09 23:40

er der nogen, der ligger inde med diagram til en nem, men flot løber/festremse, helst nål 1,50 - 2,0?
så vil svigermor blive meget glad!!!!
hilsen runa

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-03-09 07:06

hej runa,
et eller andet sted i mine gemmer - blot en hilsen til dig om, at jeg snarest tager en kigger på "loftet".
knuserlongtimenosee
aase

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 10-03-09 07:35

det ville være dejligt, hvis du kunne hjælpe, aase.
du har ret,- det er længe siden. jeg er glad for at være tilbage!
runa

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 08:03

Nu har jeg været i gemmerne - uuh det var farligt, må helle komme videre, ellers kan jeg blive hængende i alle minderne jeg fandt der

Du kan se løberen her

http://peecee.dk/upload/view/159151

tryk på - vis det originale billede, så du kan se teksten

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 08:57

Jeg ser lige, at der i opskriften står, hæklenål str. 10=1mm jeg ved ikke hvad de mener med det, så proff er jeg heller ikke.

Det er mange så siden jeg sidst hæklede den løber, men tror jeg brugte nål nr 2 eller måske 2,5, men når man køber garnet står der på banderolen hvilken nål der vil være velegnet,

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 10-03-09 19:57

hejsa nordsted1.
jeg tror, den bliver for bred på en nål 2,0. det jeg er på jagt efter, er en bredde på 25-28cm på en nål 2. men den er rigtig sød, og måske jeg selv bruger den til vores spisebord.

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 10-03-09 19:59

i opskriften mener de, at man skal bruge en nål 1,0mm. nål 10 er enten engelsk eller amerikansk nålenummer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 20:47

I opskriften står der at bredden bliver ca 22 cm

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 10-03-09 22:01

jeg har fundet bogen, som jeg mente havde en fest remse. vil forsøge at kopiere opskriften til dig, når mit overskud er på trappen igen.
knuser
aase

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-09 22:06

Det har da også været en lang da Aasenissum, så smæk du bare benene op og slap af

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 11-03-09 00:11

en god "slapper" til dig aase.

det er på nål 1,0mm, at bredden bliver 22 cm, nordsted1. på nål 2,0mm bliver hver maske ca. dobbelt så stor. det er Opus 5 svigermor har valgt som garn, og hun vil gerne bruge nål 1,50mm eller 2,00mm,- helst 2mm.

Accepteret svar
Fra : aasenissum

Modtaget 200 point
Dato : 11-03-09 06:50

bare jeg kan finde ud af at kopiere, ellers må jeg sende bogen. det er en gammel :marks.
vender tilbage snarest.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-09 07:16

Aasenissum.........ellers kan du måske scanne opskriften ind?

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-03-09 08:24

ja, se det var jo planen, men jeg kan sgutte finde ud af det. har scannet, så nu ligger den, så jeg kan finde den igen. men vudden får jeg den herind??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-09 08:46

Aase, gør som jeg - opload den på peecee--og læg linket herind

tpjevser, hvis din svigermor bruger tyndere garn end i min opskrift, bliver løberen også automatisk
smallere/mindre

Kommentar
Fra : tpjevser

Dato : 11-03-09 09:12

hejsa aase. ikke alle de problemer, jeg sender min e-mail til dig.

hej nordsted1. garnet er tykkere.

og go´ mor´n allesammen!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-09 09:16

Nå for dælen da oss... ja så kan jeg godt se at det bliver noget hø

Aase, ka garanteret godt få det ind på peecee, hun er en kvik pige

Godkendelse af svar
Fra : tpjevser

Dato : 11-03-09 20:24

Tak for svaret aasenissum. og også tak til nordsted1 for opskriften til spisebordet!

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 11-03-09 22:00

jeg er glad for, at det lykkedes, bare ved at kigge lidt på de gamle sager/bøger.
remsen kunne også være fin i ensfarvet garn.
men svigermor har sikkert selv en ide.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-03-09 23:30

øv, jeg som ellers har fulgt med, kan slet ikke se resultatet

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 12-03-09 07:07

ikke noget øv her. jeg sender den til dig, måske havner den så herinde- jeg har ikke fundet ud af det endnu. peecee, hm.