/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
GIS kort - findes hvor?
Fra : ingelein
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 09-03-09 20:43

Hej
Jeg kan ikke genfinde adressen til det sted, hvor man kan se et satelitbillede af ens hus. DEt ligger såvidt jeg husker i Kort og Matrikelstyrelsen eller?. Jeg fandt det forleden, men vil gerne bruge det i min EDB-undervisning. (GIS = Geographical Information System).

Hvem kan hjælpe?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-03-09 20:49

Du kan bl.a. se det her

http://www.semithus.dk/

Men der er flere steder

http://www.google.dk/search?hl=da&q=se+dit+eget+hus&meta=&aq=f&oq=

Held og lykke med at finde den rigtige side.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-09 20:53

Jeg bruger oftest: www.ois.dk eller www.findvej.dk til sattellit. Ois svinger slemt i kvalitet afhængig af kommune.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 20:57

Google Earth....

Uanset hvad du vælger er billederne jo ikke nye....

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-09 20:58

www.krak.dk og www.dgs.dk kan også det med sattellitten. Men kan ikke zoome så meget som findvej.dk.

Ois er fin med BBR og kort. Nogle kommuner har meget detaljerede oplysninger, andre er ret grove.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-09 21:00

De "rigtige" GIS kort er så vidt huskes forbeholdt forsyningsselskaberne og entreprenørne og kan ikke tilgås uden at man har betalt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-03-09 21:09

Hej
Jeg kan huske, at jeg er gået ind via Kort og Matrikelstyrelsen.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-03-09 21:44
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-03-09 22:31

Skal selvfølgelig også nævnte at man via mange kommuners hjemmeside kan finde kort.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-03-09 15:53

Tak for svaret 3773.

Mine EDB-pensionister havde nemmest ved at finde det på KRAK. Jeg gav dem alle muligheder, som blev nævnt i denne tråd. Kraks side vandt
Mange venlige hilsner og tak
Ingelein