/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
indskud tilbage
Fra : knt9347
Vist : 2809 gange
200 point
Dato : 09-03-09 19:51

opsiger lejemål i boligforening 15/11 2008 til fraflytning 31/1 2009
ny lejer indflytter 18/1 2009
hvornår kan jeg med rimelighed modtage det tilbageværende indskud
( har på skrift tilgode 17000.00 )

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 09-03-09 19:53

Kan Du ikke bare rykke for dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-03-09 19:54

Det gør du senest 4 uger efter du er fraflyttet.

Husk at læse varme og el af når du fraflytter.

Jeg går ud fra at nyindflyttede selv skal sætte lejligheden i stand.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-03-09 19:55

Hej.
Det indskud du har betalt i sin tid er til istandsættelse af lejemålet efter dig.
Maling og des lige.
Når regningerne er betalt ...malere osv så kan du forvente at få ...hvis der er noget tilbage.
Har i flere tilfælde hørt at der bliver sendt en ekstra regning ud såååå .
Vent ikke for meget men håb på det bedste.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-03-09 20:03

Citat
hvornår kan jeg med rimelighed modtage det tilbageværende indskud
( har på skrift tilgode 17000.00 )

Er det efter at du og udlejer har gennemgået dit lejemål og før den nye lejer flyttede ind.

Ved fraflyttelse af et lejemål, skal der jo skrives en fraflytningsrappoert ... er det sket ???

http://www.lejerneslo.dk/asp/visaz.asp?Id=75

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-03-09 20:03

Tastefejl

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 09-03-09 20:05

Du har til syneladende haft et syn og skøn med udlejer. Men reglerne er ( eller har været ) at hvis du ikke efter 10 dage skrifteligt har fået oplyst hvor meget der skal sættes i stand, så har du krav på det fulde indskud.
De 10 dage er fra den dagsdato du har fået da du afleverde dine nøgler.

Jeg kender ikke reglerne for hvad tempo de skal betale tilbage i, men jeg vil da tro at du kan gøre krav på dem med det samme.. Kan ikke se nogen grund til at de skal beholde noget.

1 ting er helt sikkert, udlejer kan ikke bare tilbagholde noget til maling osv uden at i har aftalt det. Ellers ville det jo være let for ham at skifte køkken og sende regningen til dig bagefter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 20:18

Citat
har på skrift tilgode 17000.00

Mon dog - det er nok det du "engang" betalte

Så hvor har du beløbet fra ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-03-09 20:20

Er NY lejer flyttet ind INDEN du flyttede

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-03-09 00:33

Prøv at nærlæs om det nu er 17.000 kr, idet første indbetaling både indeholder depositum + 1. måneds husleje.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 10-03-09 06:57

Senest 14 dage efter din fraflytning, SKAL du have modtaget din opgørelse på istandsættelse. Har du ikke det, har udlejer ikke krav på dit indskud, og du skal have alle dine penge tilbage.

Hvordan det så sker, kan der vare flere løsninger på. Enten betaler udlejer frivilligt, eller via boligretten eller civilt søgsmål - evt. med brug af din indboforsikring/retshjælpsdækningen.

Accepteret svar
Fra : CCjunior

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-09 07:22

Så er vi næsten enige Alka.. Jeg husker det bare som 10 dage.
Har selv gjort brug af den regel og fået hele mit indskud tilbage..Men det er vel 10-12 år siden..

Du kan jo henvende dig til http://www.lejerneslo.dk/ og se om de kan hjælpe dig. Ellers er det en tur til retshjælpen

Godkendelse af svar
Fra : knt9347

Dato : 16-03-09 21:28

Tak for svaret CCjunior.

Kommentar
Fra : Rebecce

Dato : 13-01-10 20:28

Da synet af det lejede er overstået,skal man ikke skrive under på synsrapporten ? sammen med udlejer for at den skal være gyldig ? skal udlejer ikke underrette lejer før han starter på istandsættelsen.
Har læst i fam.advk at udlejer skal underrette lejer inden de begynder istandsættelse ..synst det er mange forskellige meldinger ..hvad er Juridiskt korekt....