/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Comodo Firewall and Antivirus
Fra : Manse9933
Vist : 676 gange
100 point
Dato : 09-03-09 15:07

Er der nogen der har prøvet Comodo Firewall and Antivirus
efter Comodo Firewall har fået AV beskyttelse? bruger
AV funktionen mange ressourcer o.s.v
Jeg har haft Comodo Firewall installeret før (fed firewall) men er AV beskyttelsen noget værd?
Har prøvet de andre gratis muligheder på et tidspunkt så
det handler om Comodo.
http://www.personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html

Manse går måske gratis efter BG licens udløb 9933

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 09-03-09 15:36

Comodo`s antivirus bliver bedre og bedre. Er måske ikke helt på niveau med de bedste endnu, men det varer nok ikke længe. Spørsmålet er hvor stor betydning det har, da det indbyggede HIPS vil stoppe stort set alt der vil prøve at starte på maskinen. Så alt i alt vil jeg mene at Comodo er en bedre løsning end BG, som jo ikke har HIPS.

Comodo AV har angiveligt lidt false positives i øjeblikket, men det bliver nok rettet. Bare man lige ved at man selv lige skal være lidt vågen, så går det såmænd også.

Alternativt kan du vælge ikke at installere deres antivirus, og så selv vælge et.

Kommentar
Fra : egjegj

Dato : 09-03-09 17:19

Har haft det installeret, men synes der er lige rigeligt "underholdning" i det! man blir god til bare at klikke derudaf når den vil ha lov og glemmer måske at læse det hele!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-09 17:19

okay,jeg springer ud i det og tester den på min nr 3 pc,min godnat pc,den jeg bruger i sengen
Jeg lader tråden stå åben et stykke tid og rapporterer tilbage om ressourcer forbrug og fejl.
Jeg har stadig 4MD licens på BG(tre pc'er).

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-09 17:23

Citat
underholdning
det handler om indstillinger,så kan ikke bliver generet så meget,jeg har haf firewall'en installeret på et tidspunkt,nå jeg vil afinstallerer BG på denne sengevæder pc og installere comodo

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-09 17:24

man

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-09 17:26

t o.s.v,svært at få det hele med, når man har et tastatur på skødet

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-09 19:13

Tak for svaret stl_s.

Indtil nu,Comodo bruger mindre ressourcer end Bullguad,fandt et par false positiv,men heuristics følsomhed kan sættes på tre niveauer eller slås fra.
Nu skal den bare fintunes.

Manse it's a keeper,spar 389 kr om året 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-03-09 19:18

ups,du får lige to ** mere,husk at rense din registreringsdatabase stl_s der er noget du ikke har forstand på

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 10-03-09 17:36

Selv tak . Du har fået noget der er bedre en BG . Almindelige antivirus, og firewalls uden HIPS er ikke nogen brugbar løsning mere. Det kommer du nok til at høre mere om i løbet af året .

Hemmelighedsfuld stl_s

Der er skam meget jeg ikke har forstand på, f,eks Linux