/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvad er der galt?
Fra : Carina76
Vist : 926 gange
50 point
Dato : 09-03-09 12:15

Hej..

Jeg har en HP compaq med windows vista. Jeg har det problem, at jeg har installeret et spil, som hedder Sims 2 på min computer, da jeg fik den. Den kunne sagtens instellere det og jeg kunne sagtens spille det. Jeg havde installeret ekstra pakker også på computeren og der var ikke noget der, altså til spillet Sims 2.

Da jeg så en måned efter måske installerede en til ekstra pakke, gik der noget galt, den sagde, at spillende ikke kunne opdateres og at jeg skulle afindstallere spillende og derefter indstallere dem igen.

Jeg afindstallere alle spillende derfor og prøvede, at installere dem igen. Jeg kunne godt indstallere grundpakkerne, men da jeg ville indstallere ekstra pakkerne skrev den

"Dette produkt vil oprette gemte spil i et andet format end de allerede installerede spil. Hvis du på noget tidspunkt skulle ønske at afinstallere dette produkt, kan dine gemte spil ikke læses af tidligere Sims 2-produkter. Det anbefales, at du annullerer installationen nu og laver backup på dine gemte The Sims 2-spil til alle brugere. Se Readme-filen for at få oplysninger om, hvordan du laver backup af disse filer. Er du sikker på, at du ønsker at fortsætte installationen?"

"OK" Eller "Annullere"

Jeg har så tidligere prøvet, at trykke "OK". Den installerede det spillet, men da den var kommet til 100 % sagde den noget med "Dette spil mislykkes" sådan noget i den retning.

Min onkel prøvede, at se om han kunne få det til, at virke ved, at gå ind i noget registrering eller sådan noget og slette de filer, hvor vi troede, at det havde noget med Sims 2 at gøre.

Jeg prøvede derfor igen, men den skrev det samme igen, det med "Dette produkt........"
Jeg har "annonceret" en til annonce her inde med dette problem, men de sagde, at jeg skulle installere et program, som kunne rense min computer for rester af spil. Det prøvede jeg, men kunne ikke finde ud af det og ja lykkedes derfor ikke.

Min onkel sagde, at det var fordi, at jeg havde en Vista og disse spil var lavet til XP og de andre der. Han sagde derfor, at vi kunne gøre så computeren troede at det var en XP eller det andet, når man spillede spillet, ved at gå ind i "egenskaber" ved ikonet Sims 2. Hvor vi gik ind under "Kompatibilitet" og afkrydsede "Kør dette program i kompatibilitetstilstand for: Windows XP (Service Pack 2)" Den ville igen ikke installere de andre spil.

Det ville være en KANON hjælp, hvis nogle kunne fortælle mig, hvad at jeg skal gøre.. Det skal siges, at mig og min far har prøvet om vi kunne gendanne computeren, så den gik tilbage til den 2 februar f.eks, men hver gang, at den skulle genstarte efter, at vi havde skrevet datoen, ´skrev den, at gendannelsen mislykkes.. :S

Mange gange tak på forhånd

Carina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-09 12:25

Har i husket at alt som skal installeres på en Vista computer, skal installeres ved at højre klikke og klik på Kør som administrator ?

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 09-03-09 12:40

Hvad mener du og hvordan gør man det ?? :)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 09-03-09 12:56

Det lyder som om i ikke har mit forslag er nu: Afinstallerer dine spil fra Kontrolpanel (jeg kan ikke huske nøjagtig hvordan, jeg bruger Windows XP)
Installer så spillene igen og denne gang højre klikker du på programmet og klikker på Kør som adminstrator, så installerer du med administrator rettigheder, hvis du bare har dobbelt klikket på spillet og installeret, så sker der fejl, de bliver installeret rigtig

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 09-03-09 13:02

Men den viser jo et vindu med "Automatisk afspildning" Hvor der er et ikon med Sims 2, hvor jeg kan installere spillet eller en mappe nedenunder, hvor jeg kan gå ind og se, hvad CD'en indeholder, altså de filer den, skal bruge for at den kan spille spillet.. Hvis jeg trykker højreklik på denne "Automatiske afspildning" sker der ikke noget .. S:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-09 13:20

Nu må jeg indrømme at jeg ikke er helt med, men hvis du åbner CDen som du har gjort, er der så en fil som hedder Install ? Jeg gætter på at det er den du skal køre som administrator, desværre er jeg ikke så Vista kyndig og har ikke prøvet at installere noget fra CD, har kun installeret programmer som var hentet på nettet, jeg ved heller ikke om du kan køre Automatisk afspilning som administrator, hvis du kan så gør det

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 09-03-09 13:31

Det tror jeg ikke, at jeg kan.. Der stod nemlig ikke andet .. Det er en lille boks.. Hvis det er kan jeg laver print screen og sende det til din mail.. Hvis det hjælper dig .. :)

Har lige åbnet der er ikke noget som hedder Install, kun "AutoRun", "eauninstall", "setup" og "Sims2"
Og så nogle andre mapper.. :S

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-09 13:36

Måske kommer der andre som er mere Vista kyndige end jeg er, men tak for tilliden, du kan lægge et skærmbillede op på Peecee: http://www.peecee.dk/ og lægge et link til billedet her, hvis du foretrækker ikke at offenliggøre billedet, så kan jeg skrive min mail i et privat indlæg til dig ? Men der er ingen garnti på at jeg kan løse mystikken for dig, men en ting er sikker: Jeg skal på arbejde om lidt og kommer først hjem til midnat, så der kommer mere fra mig lige nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-09 13:41

Citat
så der kommer mere fra mig lige nu
der mangler et IKKE i sætningen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-09 13:44

Ups den overså jeg
Citat
"AutoRun", "eauninstall", "setup" og "Sims2"
det er Setup du skal højre klikke og Kør som administrator

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 09-03-09 13:53

Det er iorden .. Det er ikke, at gøre ved, at du skal på arbejde .. :)
Men når jeg højreklikker på den "SetUp" og trykker "kør som adminstratior" eller hvad der nu står, så sker der ikke noget :S

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-03-09 14:12

prøv at ringe til ea games og få dem til at hjælpe dig - som du sikkert ved skal spillene installeres i en bestemt rækkefølge og det kan drille

tlf:. 701 423 67

Kommentar
Fra : Carina76

Dato : 09-03-09 18:13

Er det så danskere man kommer til at snakke med, eller hvad ? :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-09 23:20

Mon ikke at det er danskere, eller i hvert fald dansk talende, det er de danske forhandlere at Sims: http://www.ea.dk/games/8032,pccd/ hvis ikke det hjælper at installere med Kør som administrator, så tror jeg at det kan være en ide at kontakte deres support

Godkendelse af svar
Fra : Carina76

Dato : 28-04-09 23:22

Tak for svaret o.v.n..
Du har virkelig været til stor hjælp og du har brugt meget, af din tid på og finde svar til mig, det er jeg virkelig glad for, selvom at jeg ikke har fået det til, at virke, men jeg er glad for at du har hjulpet sådan..

Carina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-09 02:19

Selv tak - jeg blev selv lidt klogere på Vista, under alle forsøgene