/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Septiktanke?
Fra : carsten62
Vist : 536 gange
20 point
Dato : 08-03-09 22:53

Er det kun rørene fra Wc'et, der går ind i septiktanken eller går rørene fra vask og og vaskemaskine også ind i tanken, da vi sidder her en aftenstund og diskutere det og kan ikke blive enige.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 08-03-09 23:12

Det kan være begge dele, så diskutionen kan ikke afgøres uden at i graver rørene op, oprindelig var det kun toiletter som blev tilsluttet septiktanke, men der hvor de stadig bruges, der forlanger myndighederne at også badevand og køkkenvask går gennem en septiktank, der vil så sandsynligvis være to septiktanke, en til toilettet og afløbet fra den går over i nummer to, de andre afløb går direkte til nummer to tank

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-03-09 23:33

Citat
der vil så sandsynligvis være to septiktanke, en til toilettet og afløbet fra den går over i nummer to, de andre afløb går direkte til nummer to tank

Og en anden mulighed er, at der kun er en tank, hvor der så nede i den er monteret en speciel indsats, så både afløb fra toilet og afledningsvand går i samme tank.

Sådan nogen blev lavet på dispensation i en periode, da det ellers blev lovpligtigt med to tanke, sådan som det o.v.n. nævner

Godkendelse af svar
Fra : carsten62

Dato : 08-03-09 23:50

. ja det lyder rigtigt godt så vi gå igang med at grave i morgen så finder vi nok ud af hvem af os der har ret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-09 00:32

Selv tak, men det kan jo også være Dova som har ret, den mulighed glemte jeg men vidste godt den blev brugt engang, se nu ned i den første tank, om der er en indsats som virker lige som en mummer to tank