/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Fremtil sit eget Batteri?
Fra : Rose4u
Vist : 341 gange
20 point
Dato : 02-04-03 08:59

Hej, er her nogen der kan hjælpe med at fremstille et batteri? Det er meget vigtigt... Jeg håber i kan hjælpe.... Påforhånd TAK!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 09:24

Hejsa

Du kan finde en længere afhandling/historie på http://www.rostra.dk/louis/andreart/Voltasojlen.html

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 09:29

'den her har jeg ikke set før... men hvorfor ikke - brug citroner

eller: Hvis nu min lommeregner løber tør midt i en fysikrapport.

Materialer:
3 kobberelektroder
3 zinkelektroder
3 citroner
ledninger
multimeter
lommeregner uden celler

Fremstil et element ved at stikke en Cu- og en Zn-elektrode ned i en citron.

Taget fra (et par sider nede) http://www.midtfyns-gym.dk/04cz/Hjemmeside/1z%20fysik/batteri.doc

Go' fysikopgave
Søren

Kommentar
Fra : Rose4u

Dato : 02-04-03 09:53

Hej Søren!
Tak for dine gode råd!
Det er jeg glad for at høre.... Har du så noget om selve batteriet?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 09:59

Jeg kan kun finde dette, men her er vist også alt hvad du skulle få brug for

http://www.fasan.dk/batteribanden/batteri-fakta_2-2.html

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 02-04-03 10:51

ogggggg så skal du lige huske at godkende det svar, som du syntes bedst om. Til højre for Kommentar

Kommentar
Fra : kimboje

Dato : 02-04-03 12:05

Her er en del om forskellige kemikalier og hvordan battrier kan fremstilles, samt om funktionsmåden. gode illustrationer:
http://science.howstuffworks.com/battery2.htm
desuden er jo Batteriforeningen:
http://www.batteri.dk/
klik på batterier.
Og rigtig mange informationer får du på:
http://home.worldonline.dk/rothmann/rc/Anicd.html
Mvh. Kim Boje

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 02-04-03 12:18

Hallo, Hallo.
Er dette en opgave der går, landet over???? så sent som i sidste uge besvarede jeg samme spørgsmål, og du må søge herinde efter mit svar. 20 point er jo ikke meget at tilbyde, når et nemt spørgsmål normalt koster 50 point.

MVH

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-04-03 11:50

Da spørgsmålet stadig står åben, så er spørgsmålet, om mit/vores svar ikke var fyldestgørende nok, ønsker du det stadigvæk efterladt som åben, har du glemt at acceptere svaret (til højre for 'kommentar') ??

God påske...
Søren

NB: Sidder og renser op i alle mine åbne 'sager'

Kommentar
Fra : kimboje

Dato : 08-06-03 14:06

Jeg synes det er irriterende at spørgere ikke lukker ved at give point. Rose4U har flere spørgsmål rundt omkring som vedkommende ikke har gidet at lukke. Se at få det gjort.

Mvh. Kim Boje

Kommentar
Fra : 2l82h8

Dato : 06-11-03 09:56

et batteri's styrke afhænger af hvilke stoffer det er lavet af. her skal man bruge spændingsrækken, til at finde ud af hvilke stoffer der er gode til batterier. i dag tror jeg ban bruger cobber og platin. du tager bare en smule saltsyre, hæller det ned i et stort cylenderglas, sætter en cobber og en platinplade til, og sætter de ledninger til et voltmeter, du vil nu kunne se at der er udslag.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 26-07-04 23:19

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH