/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Lime toilet fast?
Fra : Nordsted1
Vist : 7934 gange
244 point
Dato : 08-03-09 19:08

Hej med jer

Vi kender nogle der har fået lavet et nyt badeværelse, men da nettet blev lagt til gulvvarmen blev der ikke taget højde for at toilettet skal skrues fast, med risiko for at ramme nettet.

Fliserne kan heller ikke tages op, uden at nettet bliver ødelagt. Nettet kan heller ikke blive "varmemålt" så man kan regne ud hvor trådene er, da trådene sidder tæt

Spørgsmålet...........er der nogen der kender til en metode til at lime toilettet fast, eller har andre
gode forslag??

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-03-09 19:15

Montere en vægmonteret toiletkumme.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-09 19:16

Der er lavet afløb i gulvet

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 08-03-09 19:25

Prøv at lave et eksperiment med fliseklæb.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-09 20:46

Afløbet kan forlænges lidt.
Toilettet kan skrues fast i en stor klods som også rager så langt ud foran at det passer til fødderne.
en store klods kan limes fast på den store overflade og der kan limes fliser så det ligner det oprindelige.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-09 20:50

Offtopic:
Ps. Jeg har selv fundet det lille program til foto.
http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm

Accepteret svar
Fra : gasmanden

Modtaget 244 point
Dato : 08-03-09 20:51

Limes med silikone ... der findes enda nye toiletter
uden skruehuller som skal limes med silikone.
IFØ laver en speciel silikone til det men de alm kan nu også bruges
bare de er sanitets-silikone

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 21:10

du kan montere et hængekloset.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 21:21

husk der er forskel på det stilkene forslog vægmonteret toiletkumme som vil kræve et afløb monteret i væggen, og et hængekloset se lige vedlagte http://www.billigvvs.dk/Badevaerelse-Indbygningscisterner.html der kan du se systemet, og det eksisterende afløb kan anvendes uden problemer, findes i forskellige udgaver.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 21:23

Nordsted1

der sker ikke noget ved at ramme nettet, men varmerørene må ikke beskadiges.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-03-09 21:32

Nordsted1

ups ser lige at det er el gulvvarme så er der jo ikke varmerør som skrevet vel !!!

per

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-09 21:33

Per, det er et elvarme, dvs nettet er ledninger.

Jeg har ikke et dug begreb om hvordan det hele kan reddes, men jeg tror desværre ikke indbygsninscisterne er løsningen

Jeg må få en der har mere forstand på tingene til at se jeres forslag igennem.

Jeg har kikket lidt efter IFØ sanitets silikone, men kan ikke lige se, at det skulle kunne holde.... jeg kikker videre

Kommentar
Fra : transor

Dato : 08-03-09 22:02

Det er ret dumt at lægge varmekabel under toilettet eller inde under badekarret.
Men da skaden er sket er det nemmeste at silikone lime toilettet fast.

Du skal ikke bare smør silikone på og så stille det på gulvet. Silikonen vil trykkes ud af vægten og du kan ikke sikre at det bliver vandret.

Brug små træklodser , som du skærer til. sæt det på en fire til seks stykker og check med Waterpas at det sidder i vage på to ledder. Der skal være en ca. 5 mm afstand til gulvet. Derefter fuges med sanitetssilikone som skal have et par dage at hærde inden klodserne pilles ud og der efterfuges, hvor klodserne var.
Hulsk en lille åbning på det dybeste sted så eventuelt vand fra ---- kan løbe ud.

Den fugemåde gør det også muligt med em kniv at skære toilettet løst, hvis det, nej- når det bliver nødvendigt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-03-09 04:09

Anbring toilettet et andet sted i huset

Undrer mig om håndværkerne har taget højde for de ca. 30 cm foran udløbet og undladt at lægge følsomme dele ned i gulvet.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 09-03-09 06:53

Brug TEC 7 til, at montere toilette med - det produkt holder mere end det lover. Pris ca. 100 kr. for en patron på 310 gram!

Jeg har selv brugt det til flere ting. Den sidste troede jeg ikke rigtig på, men det skulle prøves. I min båd, skulle jeg have monteret et 12 volt batteri - ca.12 kg. Jeg brugte TEC 7 til at lime fire plastiocvinkler i bagerste toftrum. Monterede batteriet og spændte det fast i en rem der gik gennem de to vinkler. Båden smutter hen over vandet med omkring 50 km/h og hopper derfor en del, MEN batteriet sider der stadig væk, så en "smule toilet", skulle det nemt kunne klare!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-03-09 10:30

Nordsted1

Dette svar har du selv givet i et andet spørgsmål

Citat
Nordsted1

Dato : 23-10-06 21:17

--------------------------------------------------------------------------------

Hvis det endelig skal limes fast, skal det nok være med betonlim, men prøv da at forhør dig i et byggemarked

http://cando.dk/spg95449.aspx

Spørg et byggemarked

Det er da trist, at det ikke er sædet, der bliver opvarmet, men kun vandet i kummen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-03-09 14:48

Ring til en VVS'er, han har måske en løsning.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-03-09 20:51

Hvis man lige masker af med tape, er polyurethanlim - der der skummer op - fantastisk stærk. Det forudsætter selvfølgelig, at fladerne er fri for støv og fedt og let fugtige før limningen. Og så skal man lige arrangere et eller andet, som holder toiletstolen på plads, når limen skummer op. Erfaringsmæssigt smører man nemlig for meget på, og når så skummet vokser, vil det løte toilet mm. og sætte det et helt andet sted. Så altså: Styr på tingene!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-03-09 20:51

løte = løfte!

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 11-03-09 15:43

Da Jeg kørte som blikkenslager, fjernede Jeg en masse toiletter der ikke var skruet fast.

Der havde "man" lagt en kæmpe klat beton, trykket toillettet ned i, og rettet det til langs gulvet med en svamp. Derefter havde "man" sat 4 skruer der ikke kunne nå ned til gulvet, ned i den våde beton der når den hærdede, holdte dem fast. Herefter sad toillettet urokkeligt fast, og der var skruer synlige, til bevis for at det var skruet fast. Det holder helt sikkert. Problemet er, at når det skal fjernes engang skal det smadres, da betonen virkelig holder fast.

Gasmande2

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-03-09 18:38

De fire skruer der blev trykket ned i betonen var vel også for "syns" skyld idet der er fire store skruehuller i soklen, som skal have en 5-6 mm tyk lang skrue i forkromet eller rustfri....pokkers dyre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-09 10:26

Har de fået "potten" til at sidde fast

Hvis ja ... hvordan ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-09 12:14

Nej ikke endnu, men de hælder mest til siliconefugen, for så kan toilettet skæres fri, i stedet for at blive smadret hvis det en dag skal flyttes

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-04-09 20:10

Tak for svaret gasmanden.

Det blev limet fast, så kan det stadig komme af, uden at skulle smadres - håber vi på -

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 17-04-09 21:25

er nemt at få af igen uden at smadre
kræver kun en god kniv