/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Copy/Paste
Fra : Sylvester75
Vist : 416 gange
20 point
Dato : 08-03-09 16:22

Hej,

Når man har skrevet et eller andet, derefter kopieret det så kan man få det frem ved at klikke CTRL+V.

Mit spørgsmål er hvordan får man det frem man har kopieret forrige gang, dvs 2 gange før?

Bliver de gemt et eller andet sted på harddisken alt det man har kopieret i løbet af den tid PC'en har været tændt?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-09 16:26

Det bliver gemt i udklipsholderen og der kan du se dem. Gå ind i Word, klik på vis - værktøjslinier - udklipsholder. Hvis du sætter flueben ved den så kommer den frem oppe foroven og så kan du klikke på den og se tidligere gemte.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-09 16:30

Det kan du IKKE !!!

Det bli'r IKKE gemt på din harddisk, men i Clipboard/Klippebordet = RAM (..den midlertidige dynamiske hukommelse).

http://en.wikipedia.org/wiki/Clipboard_(software)

Når du slukker/genstarter pc'en ..eller kopierer noget andet? ..så bli'r det forrige indhold slettet/overskrevet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 16:46

Windows gemmer kun den seneste kopi i udklipsholder, som Molokyle ganske rigtig skriver, men du kan hente et program som husker flere kopier, desværre kan jeg ikke huske hvad den hedder

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 30 point
Dato : 08-03-09 16:52

Det er noget i den her retning, du skal søge efter: http://101clips.com/freeclip.htm jeg kender ikke den her og kan som før skrevet, ikke huske hvad den hedder, den jeg havde engang

Godkendelse af svar
Fra : Sylvester75

Dato : 08-03-09 19:49

Tak for svaret o.v.n..

Det var en meget brugbar program du kom med der. Mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Sylvester75

Dato : 08-03-09 19:50

Og i andre skal ogås ha' tak for jeres info og forslag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 20:16

Selv tak måske jeg selv skulle prøve den

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-09 20:31

Extended readings:

Simpel feature: http://www.htmlgoodies.com/beyond/javascript/article.php/3458851

..og hvordan den kan 'udnyttes':

http://www.friendlycanadian.com/applications/clipboard.htm

Pas godt på dine data i Klippebordet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-03-09 20:34

Ps. For at skære det ud i pap og bukke det i NEON:
Citat
It is true, text you last copied for pasting (copy & paste) can be stolen when you visit web sites using a combination of JavaScript and ASP (or PHP, or CGI) to write your possible sensitive data to a database on another server. Hopefully you haven't copied a credit card number recently before surfing!

..men nyere browsere ADVARER dig derom

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-03-09 20:50

hvad står der i citat boksen jeg er altså ikke så god til det køvenhavnske

Kommentar
Fra : Sylvester75

Dato : 08-03-09 21:43

Citat
Selv tak måske jeg selv skulle prøve den

Den er go', jeg synes du sku' prøve den. Nogle gange kan man godt få brug for den anden sidste kopiering, fordi man kom til at kopiere en gang mere. Så var det måske lige en langt svar man mistede. Jeg har prøvet det før, det er mega irriterende.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 09-03-09 01:07

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-03-09 14:32

o.v.n. -> Jeg synes da ellers ,at du forstår udmærket engelsk?

..men jeg husker måske galt?

Det korte og det lange er imidlertid; at der findes 'teknikker'/teknologier til at 'stjæle' indholdet af Klippebordet/Clipboard = den sidste tekst du kopierede (..ligemeget om det var afmærket tekst med tastekombinationen: 'CRTL + c', med et program eller vha. en højreklikmenu's : Kopier.)

..når man besøger sider med 'ondsindet' indhold skrevet i f.eks. PHP og Javascript.

Nyere browsere kommer med en advarsel og et spørgsmål om man vil give adgang til klippebordet, men igen; alt afhængig af de valgte sikkerhedsindstillinger !

Man kan slette indhold af klippebordet med div. freeware programmer:

1.) http://www.deletehistoryfree.com/erase-clipboard.html
2.) http://www.softpedia.com/downloadTag/erase+clipboard

Personligt synes jeg det er nemmest at mærke f.eks. et a af, med tastekombinationen:

CRTL + c

...og så er det dét a, som derefter ligger i klippebordet ....medmindre, altså.., at man har installeret et 'skidsmart' program ....som husker flere 'kopier'

</MOLOKYLE>