/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Maskinmester uddannelsen fjern
Fra : vonmissy
Vist : 3640 gange
50 point
Dato : 08-03-09 11:54

Hej.
Jeg påtænker mig at tage uddannelsen til maskinmester, da jeg i forvejen er uddannet landbrugsmaskinmekaniker, lyder tilbudet fra århus, at man kan tage uddannelsen over fjernundervisning og at selve uddannelsen tager 3 år.

Men er der nogen der har erfaringer med økonomien under sådan en uddannelse?

Er der noget med at hvis man er over 25 at man kan få andet end SU?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-09 12:06

Jeg tror du tænker på det der hedder --- voksenlærling--??

http://www.emu.dk/erhverv/praktik/voksne/voksenlaerling.html

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 08-03-09 12:14

Ja, det var det, men alligevel ikke - for det er nok mere en "boglig" uddannelse.

Og går man i voksenlærer er det i en virksomhed.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-09 12:22

Mon ikke det er baseret på, at du ved siden af hjemmestudiet, kan arbejde bare lidt ved siden af??

Jeg kender ikke til andre løsninger - og tror heller ikke de findes, men prøv at spørge din studievejleder - det nytter ikke at skrive til su, for der bliver du henvist til en studievejleder

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-03-09 12:51

hvis du ikke er noget der ligner et geni, så glem alt om fjernundervisning.
det er så hård en uddannelse at du ikke kan få fat i bare halvdelen ved at læse selv.
der er en grund til at ca halvdelen falder fra i forløbet.
jeg har selv 2 drenge der er maskinmestre så jeg har set hvor hård en uddannelse det er

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-09 13:20

Du kan ikke klare den uddannelse uden praktisk indlæring og praktiske forsøg.
Der er ret mange fysiske emner der skal forstås ved selvsyn.
Det er dog i dag ikke nødvendigt at sejle.
Held og lykke med uddannelsen.

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 08-03-09 16:22

Hej hej,
nu gik spørgsmålet ikke om fjernundervisning i forhold til matrikelstuderende - men tak for jeres erfaringer.
men til jeres indlæg vil jeg svare, at så vidt jeg kan læse mig til, vil der være perioder hvor man er på skolen, samt at man daglig har kontakt til lærer og studie grupper.
Denne form for uddannels gives også kun til studerende der i forvejen har "værkstedserfaring" eller ervervserfaring.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-03-09 16:50

ok.....................

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-03-09 17:48

Jeg indrømmer, at jeg har svært ved at forstå dit spørgsmål, når jeg læser dette

http://www.kandu.dk/Spg133342.aspx

som også er fra dig !!!!!

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 08-03-09 17:54

alså jeg har selv tænk på at blive maskinmester når jeg er færdi med den udanelse jeg er ved nu men du skal være klar over at man kan få su hvis du går på skolen ved ikke hvis det er fjenundervisning men jeg spg selv om det var mulige med fjerne undervisning da jeg bor i esbjerg og skal flytte til fredericia og det kan man ikke fordi at der er meget med at man skal prøve tingene i praktisk så det ikke bliver ren teori selv om det er en teoritisk udanelse og man komme føst i "virksomheds praktik" i 6 semester i 3-6 månder hvorefter man aflever en report man skal forsvare og derefter er man uddannet og det kan godt være man kan blive fjern undervist men tro ikke man ville kunne følge med da man næsten skal være med til at starte mortoren op eller se hvordan man kan forlænge en lejes levetid med mere

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 08-03-09 17:57

med mindre at man tar udanelsen fra gymnasium og så maskinmesterskole så skal man i 9 månders i praktik føst på skole og så i en virksomhed

Kommentar
Fra : vonmissy

Dato : 08-03-09 19:04

Ans: Et spørgsmål af gangen jo.. Men som forklaring ja, så er der min kone og så mig - kan ikke helt se hvorfor der skal refereres til et andet spørgsmål????????????? og bliver simpelthen nød til at kommentere dig som lidt af en "snager" hvis man ikke kan svare hvorfor så skrive???????

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 25 point
Dato : 08-03-09 19:04

Jeg syntes vi er kommet bort fra spørgsmålet

Prøv at spørge din studievejleder

Godkendelse af svar
Fra : vonmissy

Dato : 15-03-09 13:27

Tak for svaret Nordsted1.