/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
min kanin har hjemve
Fra : kampfisken
Vist : 580 gange
60 point
Dato : 08-03-09 09:50

min kanin mille jeg købte i går virker helt trist hund ligger bare i den anden ende af buret og virker bekymret/trist kan det være på grund af hun savner sin familie eller noget andet hun er ikke alene fordi at hendes søster bailey bor i samme bur som hende. nogen ideer derude ??

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 08-03-09 09:53

Citat "hund ligger bare i den anden ende af buret"

Tag hunden ud af buret, det kan være den der forskrækker den GGGG, undskyld kunne ikke lade være.

Giv den nogle dage, og giv den opmærksomhed, så skal det nok gå. Den skal jo lige vænne sig til de nye omgivelser.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 08-03-09 09:55

Hun kan da sagten være lidt trist, og skal jo til at vænne sig til nogle andre lyde og dufte.

Jeg tror bare, at du skal give hende lidt tid og nusse meget med hende, så hun lærer dig at kende, og følder sig tryg i sine nye omgivelser.

Hvordan er den anden kanin? opfører den sig ligesådan?
Hvis der går mere end et par dage, ville jeg smutte en tur til dyrlægen, så du er sikker på, at hun ikke fejler noget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-03-09 10:19

Stort tillykke med din nye kanin

Du skal som det første holde øje med kaninens afføring... er det små faste kugler, eller har hun diare??

Er afføringen helt normal, så bare tag det helt roligt Hvor længe siden er det du fik hendes søster?, hun kan højst sandsynligt ikke genkende hende??

Jeg har selv to kaniner, og sikke en forskel der er på dem, hunnen er en rigtig sprællemand, møj hamrende nysgerrig og er alle vegne, hannen derimod er meget forsigtig og kunne aldrig finde på at lave unoder.

Bare jeg klipper hans klør, går han nærmest i trance resten af dagen, han sidder helt stille, hvor jeg nu har sat ham, og jeg kan flytte rundt på ham, som det passer mig.

Hvis din nye kanin ellers er helt rask, så vil der ikke gå ret lang tid, før den bliver glad for at gå sammen med en artsfælle, den skal bare vænne sig til alt det nye

Kommentar
Fra : kampfisken

Dato : 08-03-09 10:38

jeg fik dem begge to på samme tidspunkt i går og dens søster bailey er fuld af ballade

Kommentar
Fra : kampfisken

Dato : 08-03-09 10:42

nå men det kan være i har ret jeg må vente at se

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 70 point
Dato : 08-03-09 10:43

Okay.... men som jeg skrev før, så kan der være enormt stor forskel på kaniner

Hold øje med afføringen, og er den normal, så bare se tiden an, så skal den nok blive mere livlig,
det er ikke sikkert den blive lige så livlig som Baily (det har jeg også haft en kanin der hed

Godkendelse af svar
Fra : kampfisken

Dato : 08-03-09 17:59

Tak for svaret Nordsted1. du har sikkert ret den er sød og livlig nok og har haft den ude i dag så var den fuld af spillopper nå men tak snakkes ved en anden gang